تشکر پوتین از غرب برای تحریمها

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۷ دی ۱۳۹۵


تشکر پوتین از غرب برای تحریمها

تشکر پوتین از غرب برای تحریمها

 927229532

رئیسجمهوری روسیه در پیام سالانه خود از غرب برای وضع تحریمهای ضد روسی سپاسگزاری کرد و گفت: محدودیتها علیه روسیه سبب گسترش توان داخلی برای تولیدات بیشتر بهویژه در بخشهای مهمی از جمله کشاورزی شد.

پوتین روز پنجشنبه 11/8/1395در سخنرانی سالانه خود در مجلس فدرال این کشور که زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد، خاطرنشان کرد: روسیه پیش از تحریمها واردکننده محصولات کشاورزی بود که اکنون به تولیدکننده عمده جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: شرکای ما تحریمهایی را علیه روسیه وضع کردند و ما نیز به‌طور متقابل پاسخ دادیم.

رئیس‌جمهوری روسیه با بیان این‌که باید از وضعیت کنونی بهترین استفاده را کرد گفت: تحریمها تا ابد نخواهد باقی نمی‌ماند و باید از آن بهره بگیریم.

پوتین خاطرنشان کرد: عرصه کشاورزی روسیه درآمدهای بیشتری از بخش فروش تسلیحات داشته و سال گذشته 16/2 میلیارد دلار محصولات از این بخش صادر شد در حالی‌که درآمد صادراتی جنگ افزار حدود 14 میلیارد و 500 میلیون دلار بود.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود تا 16/5 میلیارد دلار صادرات کشاورزی داشته باشیم.

پوتین هم‌چنین به موقعیت پایدار و مستحکم صادرات تسلیحات روسیه در سطح جهانی اشاره کرد.

سخنان امروز پوتین در سالن «افتخارات نظامی» روسیه سیزدهمین پیام سالانه وی در 16سال حکومت است که در آن حدود یک‌هزار نفر از سران و نمایندگان مجلس دوما و شورای فدراسیون، اعضای دولت، رؤسای نهادهای حکومتی و رهبران مذاهب سنتی روسیه حضور دارند.

طبق قانون اساسی روسیه، رئیس‌جمهوری هر سال پیام خود به پارلمان را درباره وضع این کشور و سوگیریهای اصلی سیاست داخلی و خارجی ایراد می‌کند. انتشار دهنده: هادی مولوی نیا منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *