تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت از محل منابع بانک کشاورزی برای جبران خسارات ناشی از برق و سرمازدگی بخش کشاورزی در استان گلستان

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۰ دی ۱۳۹۵


تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت از محل منابع بانک کشاورزی برای جبران خسارات ناشی از برق و سرمازدگی بخش کشاورزی در استان گلستان

تسهیلات بانکی ارزانقیمت از محل منابع بانک کشاورزی  برای جبران خسارات ناشی از برق و سرمازدگی بخش کشاورزی در استان گلستان

440610528

اختصاص اعتبار از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به استان گلستان به‌منظور بازسازی و جبران خسارات بخش کشاورزی ناشی از برف در استان مذکور

نوع مصوبه: تصویب‌نامه هیأت وزیران

تاریخ تصویب: ۱۳۹۵/۱۰/۰۱

شماره مصوبه: ۵۳۸۳۹/۱۲۰۸۷۶

وزارت کشور-وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت جهان کشاورزی سازمان برنامه‌وبودجه کشور-بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

هیأت وزیران در جله 28/9/1395 به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه‌وبودجه کشور و به استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1- مبلغ پنجاه میلیارد (000 ر 000 ر 000 ر 50) ریال از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع‌بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، برای جبران خسارات و بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر بخشهای خسارت‌دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه در اختیار استانداری گلستان قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

2- مبلغ یک هزار میلیارد (000 ر 000 ر 000 ر 000 ر 1) ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت از محل منابع بانک کشاورزی برای جبران خسارات ناشی از برق و سرمازدگی بخش کشاورزی در استان گلستان با معرفی دستگاههای اجرایی ذی‌ربط با هماهنگی استانداری (در قالب کارگروه موضوع‌بند (و) تبصره (13) قانون بودجه سال 1395 کل کشور) با سود و کارمزد ده درصد با بازپرداخت حداکثر پنج سال به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود. تعیین حداکثر سقف تسهیلات پرداختی برحسب نوع فعالت با رویکرد بهره‌مندی حداکثری خسارت دیدگان بر عهده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خواهد بود. بدهی احتمالی سنوات قبل آسیب دیدگان به بانکها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود. در استفاده از این تسهیلات رعایت موارد زیر الزامی است:

الف- داشتن پوشش بیمه‌ای مناسب

ب- اصلاح و تغییر الگوی کشت از طریق ترویج کاشت محصولات و پایه‌های مقاوم به سرما و یخ‌زدگی در مواردی که منجر به بازسازی و یا نوسازی باغات می‌شود.

3- سازمان برنامه‌وبودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین‌شده سهم متقاضی تا نرخهای مصوب شورای پولو اعتبار در بخش کشاورزی) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع‌بند (2) این تصویب‌نامه را تضمین وی تعهد می‌نماید که هزینه‌های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بوده سال بعد پیش‌بینی و منظور نموده و به شبه بانکی پرداخت نماید. این تضمین نافی مسؤولیت بانک عامل در وصول مطالبات خود نیست.

4- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به استمهال تسهیلات سررسیده شده خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از برق به مدت حداکثر یک سال به تشخیص کارگروه مذکور دربند (2) این تصویب‌نامه اقدام و بار مالی ناشی از این بند پس از اعلام بانک یادشده در لایحه بودجه سال بعد پیش‌بینی خواهد شد.

5- سازمان برنامه‌وبودجه استان گلستان موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی و جبران خسارات،‌ گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه‌ماهه به سازمان برنامه‌وبودجه کشور ارسال نماید. منبع: وب‌سایت: دفتر هیأت دولت اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس‌جمهور


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *