ترور شخصیت شیعه پاکستان در پنجمین شب محرّم

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۵


ترور شخصیت شیعه پاکستان در پنجمین شب محرّم

ترور شخصیت شیعه پاکستان در پنجمین شب محرّم

یک شخصیت برجسته شیعه پاکستان شب گذشته و هم‌زمان با پنجمین شب از ایام محرّم، به دست گروهی از مهاجمان مسلح ناشناس در شهر کراچی در جنوب این کشور کشته و فرزند وی هم دراین حمله مجروح شد.

«سید منصور زیدی» که از اعضای هیئت‌مدیره حسینیه شیعیان در کراچی و مسؤول ارشد یک مرکز آموزشی این شهر است، در پی حمله تروریستی افراد ناشناس کشته شد.

دراین حمله فرزند این شخصیت شیعیان پاکستان نیز به‌شدت زخمی شد و مسؤولان بیمارستان شهر کراچی، وضعیت وی را وخیم اعلام کرده‌اند.

یکی از اعضای حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان وابسته به شیعیان این کشور گفت که سید منصور زیدی به همراه فرزندش شب گذشته در حال بازگشت از مراسم عزاداری محرم، از سوی افراد ناشناس هدف حمله قرار گرفتند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است.

هفته گذشته نیز حمله مسلحانه گروهی از تروریستها به یک دستگاه مینی‌بوس حامل تعدادی از شیعیان پاکستان در شهر کویته، منجر به کشته شدن چهار زن و مجروح شدن یک نفر دیگر شد.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، گروه تروریستی لشکر جهنگوی العالمی مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفت. این حمله علیه شیعیان در ماه محرم در شرایطی رخ می‌دهد که نیروهای امنیتی و دولت پاکستان با اتخاذ تدابیر شدید، در روزهای اخیر اعلام کرده بودند که مصمم به جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی از سوی تروریستها و عناصر افراطی دراین ایام هستند.

منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *