تروریستها بویی از اسلام نبرده اند
دست پرورده وهابی‌ها هستند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۵


تروریستها بویی از اسلام نبرده اند
دست پرورده وهابی‌ها هستند

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسوولان عالی قضایی:

تروریستها بویی از اسلام نبرده اند
دست پرورده وهابی‌ها هستند

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه هدف برخی دولتهای غربی از ترویج واژه «تروریسم اسلامی» را تلاش برای گسترش اسلام هراسی اعلام کرد و گفت:
اسلام رحمانی ارتباطی با تروریسم ندارد و «تروریسم اسلامی» زاییده افکار غربیانی است که خودشان داعش و گروههای تکفیری را ایجاد کرده اند.
آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسوولان عالی قضایی با ابراز تاسف از اقدام تروریستی اخیر در فرانسه و کودتای نافرجام در ترکیه که موجب کشته شدن انسانهای بی‌گناه شد با اشاره به موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران در قبال این حوادث بویژه کودتا در ترکیه گفت:
موضع اصولی و منطقی جمهوری اسلامی ایران محکوم کردن هر حرکتی بر خلاف ثبات، امنیت و آرامش کشورهایی است که دولتهای آنها منتخب مردم و بر اساس آرای آنان است و بر این اساس کودتای اخیر ترکیه نیز محکوم است. آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «احترام به آرای مردم باید در همه کشورها ملاک قرار گیرد» افزود: دولتمردان ترکیه باید به این نکته توجه کنند که احترام به آرای مردم مختص یک کشور نیست و تقابل دولت ترکیه با دولت قانونی و منتخب مردم در سوریه و کمک به تروریستها خطای بزرگی بود که از سوی آن کشور انجام و در نهایت نیز به ضرر ترکیه و موجب تضعیف و ناآرامی در این کشور شد.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید دوست و دشمن خود را بشناسند طرح دوستی ترکیه با رژیم صهیونیستی و مقابله با سوریه به عنوان کشوری در محور مقاومت را خطای دولتمردان ترکیه دانست و تصریح کرد: نباید طوری باشد که آرای مردم را فقط در یک جا محترم بدانیم.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه در طول بیش از 37 سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران انتخابات متعددی برگزار شده و از این حیث کشور ما الگویی بی‌نظیر در منطقه و جهان است گفت: در این مدت گرایشهای مختلف سیاسی از طریق آرای مردم به قدرت رسیده اند که نشان می‌دهد این نظام هم بر پایه ارزشهای الهی و اخلاقی و هم واقعاً بر رأی مردم استوار است. رئیس دستگاه قضا در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از حادثه تروریستی نیس فرانسه و با تاکید بر اینکه «تروریست خوب و بد وجود ندارد» افزود:
اقدام تروریستی اگر در فرانسه بد است در جمهوری اسلامی ایران هم بد است؛ با این حساب باید پرسید چگونه است که گروهک منافقین که بر حسب گزارشها نزدیک به 17 هزار فقره ترور در کشور ما انجام داده است از سوی دولت فرانسه مورد لطف و پذیرایی قرار می‌گیرد. آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه دولتهای غربی در مقابله با تروریسم جدی نیستند و دو گانه عمل می‌کنند تاکید کرد:
آنها به زبان حال! می‌گویند تروریسم اگر علیه ما باشد بد است اما هر جای دیگری که تروریسم وارد عمل شد خوب است و حتی باید کمکشان کنیم! رئیس قوه قضاییه به اظهارات مسوولان فرانسوی در نسبت دادن حادثه تروریستی اخیر فرانسه به مسلمانان و بکارگیری واژه «تروریسم اسلامی» اشاره کرد و با ابراز تاسف از اینگونه سخنان اظهار کرد: تروریستهایی که شما آنها را مسلمان می‌خوانید بویی از اسلام نبرده اند و در عمل هم التزام به اسلام ندارند؛ اینها دست پرورده وهابیها هستند و وهابیت را نیز شما درست کرده اید.
آیت الله آملی لاریجانی با طرح این پرسش که «اگر تروریسم اشکال دارد چرا منافقین را پذیرفتید و چرا از داعش و گروههای تکفیری حمایت می‌کنید؟» عکس العمل غرب در قبال تروریسم و ادعای مقابله با آن را بر اساس منافع غربیها دانست و گفت: بسیاری از تروریستها منجمله داعش از کشورهای غربی آمده اند در حالی که اسلام واقعی دین رحمانی و الهی است که اقتدارش به ایمان و ارزشهای ناب الهی است.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به 24 تیرماه سالگرد توافق برجام اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این توافق در مجموع به نفع جمهوری اسلامی ایران است، خواستار هوشیاری و دقت عمل مسوولان در قبال بدعهدی آمریکاییها نسبت به این توافق شد و افزود:
برخلاف ادعای غربیها رفع تحریم حیثی نداریم و اینگونه نیست که اگر تحریمها از حیث هسته‌ای برداشته شد از حیث حقوق بشر باقی بماند، التزام به چنین چیزی عقلایی نیست. رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: با گذشت زمان آمریکاییها نشان دادند که در بد عهدی از هیچ چیزی فروگذار نمی‌کنند و از این جهت دیدیم که پیش بینی مقام معظم رهبری (مدظله) درست بود و ما شاهد بد عهدی آمریکاییها در قبال توافق هسته‌ای هستیم. آیت الله آملی لاریجانی همچنین خواستار رعایت حد اعتدال و انصاف در نقد برجام شد و گفت: مسوولان اجرایی و مسوولان وزارت امورخارجه باید آمریکاییها و اروپاییها را ملزم به رعایت توافق برجام کنند. رئیس قوه قضاییه در ادامه به موضوع حقوقهای غیر متعارف اشاره کرد و با تاکید بر لزوم هماهنگی قوای سه‌گانه در رسیدگی به این موضوع افزود:
قوه قضاییه بنا به وظیفه خود با اعمال مجرمانه در این خصوص برخورد می‌کند و اموال به ناحق تصاحب شده حتماً باید به بیت المال باز گردانده شود. آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد:
نباید کاری کنیم که تخلف برخی مدیران در این زمینه به پای همه مدیران پاک دست و زحمت کش نوشته شود. رئیس دستگاه قضا با اعلام اینکه «در قوه قضاییه با چنین مساله‌ای برخورد نکرده ایم» گفت: در خصوص موضوع حقوقهای نامتعارف باید دقیق تر صحبت کرد و نباید بگوییم که همه قوا در این مساله مشترکند.
آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: تاکنون در خصوص حقوقهای نامتعارف در قوه قضاییه چنین ارقامی نداشته‌ایم و گزارشی دریافت نشده است. رئیس قوه قضاییه خواستار همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه به منظور بستن راهها و منافذ قانونی پرداخت و دریافت حقوقهای نامتعارف شد و گفت:
باید با همکاری قوای سه گانه راهها و منافذ سوء استفاده در این زمینه بسته شود. آیت الله آملی لاریجانی در پایان از رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حقوقدانان جدید پیشنهاد شده از سوی رئیس قوه قضاییه تشکر و ابراز امیدواری کرد حقوقدانان جدید شورای نگهبان در انجام وظایف خطیر خود موفق باشند.
در جلسه امروز مسوولان عالی قضایی درباره پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده 261 قانون آیین دادرسی کیفری بحث و بررسی شد و موادی از آن به تصویب رسید.
منبع: میزان

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *