ترزا می پارلمان بپذیرد که رفراندوم بریگزیت «مشروع» بود

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۵


ترزا می پارلمان بپذیرد که رفراندوم بریگزیت «مشروع» بود

ترزا می پارلمان بپذیرد که رفراندوم بریگزیت «مشروع» بود

نخستوزیر انگلیس گفت، پارلمان باید بپذیرد که رأیگیری در بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا «قانونی و مشروع» بود و باید به دولت اجازه اجرای کامل بریگزیت را بدهد.

993299472

به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس ابراز اطمینان کرد که رأی دیوان عالی بریتانیا مبنی براینکه دولت لندن باید برای اجرای بریگزیت منتظر تأیید پارلمان بماند، ملغی شود.

ترزا می در مطلبی برای ساندی تلگراف گفت که در مقابل هرگونه تلاشی برای منحرف کردن روند بریگزیت مقاومت می‌کند.

او نوشت: مردم انتخاب خود را کردند و این کار را قاطعانه انجام دادند. این وظیفه دولت است که این کار را انجام دهد و دستورالعمل آنها را به‌صورت کامل اجرا کند. علاوه براین، رهبر حزب اپوزیسیون «کارگر» انگلیس امروز گفت که برای متوقف کردن روند مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا درصورتی‌که دولت با درخواستهای بریگزیت‌اش موافقت نکند، تلاش می‌کند. دولت انگلیس اطلاعات چندانی درباره طرحهایش برای روابط آتی بریتانیا با اتحادیه اروپا ارائه نمی‌کند و معتقد است که اگر جزئیات استراتژی مذاکرات را به پارلمان ارائه دهد در مذاکرات با اتحادیه اروپا ضرر کند. نخست‌وزیر انگلیس همچنین در بیانیه‌ای جداگانه پیش از عزیمت به هند گفت: اعضای پارلمان بودند که به‌اتفاق آراء تصمیم گرفتند که این تصمیم را به رأی مردم بگذارند. نتیجه بسیار واضح است. این تصمیم مشروع و قانونی است. قانون‌گذارانی که از نتیجه رفراندوم پشیمان هستند، لازم است که آنچه مردم انتخاب کردند، بپذیرند.

پارلمان انگلیس در تئوری می‌تواند مانع اجرای بریگزیت شود و بسیاری از قانون‌گذاران هم در رفراندوم علیه خروج رأی داده بودند اما این کار بعید به نظر می‌رسد. حکم دیوان عالی بریتانیا به قانون‌گذاران اجازه می‌دهد تا رویکرد دولت را بسنجند.

دیوان عالی انگلیس حکم داد که دولت ترزا می نمی‌تواند بدون رأی پارلمان اقدام به اجرای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کند. طبق این حکم، پارلمان انگلیس فرصت می‌یابد روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به بریگزیت را به چالش کشیده و یا آن را به تأخیر بیندازد. دراین حکم آمده است که دولت بدون تأیید پارلمان اجازه ندارد ماده 50 را آغاز کند.

انتظار می‌رود که درخواست استیناف دولت انگلیس اوایل ماه آتی در دیوان عالی بریتانیا موردبررسی قرار بگیرد. ترزا می همچنان می‌گوید که قصد دارد شرایط بریگزیت را نهایتاً تا اواخر مارس سال آتی میلادی به اجرا درآورد.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *