تربیت دانشجوی خادم کشور

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۵


تربیت دانشجوی خادم کشور

معاون فرهنگی وزیر علوم خبر داد:

تربیت دانشجوی خادم کشور

سید ضیاء هاشمی در مراسم اختتامیه اولین نشست سراسر ی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی_غیرانتفاعی کشور گفت: در مدیریت فرهنگی صرف دغدغه کافی نبوده و این مدیریت باید با تخصص همراه باشد تا فرهنگ دچار آسیب نشود.

وی بابیان اینکه علم یکی از ارکان اصلی فرهنگ به شمار می‌آید، گفت: امروز عصر فرهنگ بوده و باید هویت دینی و ملی و جهت‌گیری ارزشی در فرهنگ به‌درستی موردتوجه قرار گیرد. معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم بابیان اینکه علم و فرهنگ به‌هم‌پیوسته هستند، افزود: فرهنگ، آداب، رفتار، کردار و پندار ما را نشان می‌دهد و نقطه تقابل انسانها نیست. وی با اشاره به اینکه فرهنگی که سبب تخریب هویت، شخصیت و ارزشهای انسانی می‌شود فرهنگ نیست بلکه ضد فرهنگ است، گفت: برای این بخش از فعالیتهای فرهنگی نه‌تنها نباید بودجه و اعتبار در نظر گرفت بلکه باید مورد کنترل و هدایت قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بابیان اینکه فرهنگ دارای ارزشهای والایی است، افزود: مهم‌ترین مأموریت فعالان فرهنگی ترویج ارزشها و تقویت اشتراکات و نیز افزایش هم‌افزایی در جامعه است.

هاشمی با اشاره به اینکه دانشگاههای ما مؤمن، متعهد و متدین هستند، تصریح کرد: فرهنگ باید به ما کمک کند تا حرکت واحدی را در جامعه شکل داده و پیش ببریم. وی افزود: اگر دانشگاههای ما در تراز بین‌المللی در رتبه‌های نخست قرار داشته باشند باید بتوانند مشکلات جامعه را نیز حل کنند و همچنین استادان دانشگاههای ما باوجود چاپ مقالات مهم در مجلات بین‌المللی، باید بتوانند گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کنند.

معاون وزیر علوم گفت: صرف حرفهای زیبا زدن و عمل نکردن به آن کافی نیست، لذا باید با شفقت و مهربانی با دانشجویان برخورد و دانشجویانی متعهد و باایمان و خادم کشور و ملت را تربیت کنیم. معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیان داشت: سالانه 7 هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه صرف فعالیتهای فرهنگی می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت جایگاه فرهنگ در کشور است. هاشمی تأکید کرد: در طول 2 سال اخیر انجمنهای علمی ما که یکی از محورهای مشارکت علم و فرهنگ هستند یک و نیم برابر افزایش‌یافته و نشریات علمی ما از 2800 به 4000 انجمن ارتقا یافته است.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *