«ترامپ» نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کند

دسته: حقوق در سایر جوامع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵


«ترامپ» نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کند

«ترامپ» نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کند

 

810897245

به نقل از خبرگزاری «بُخدی»، گروه طالبان با انتشار بیانیهای از «دونالد ترامپ» رئیسجمهوری آمریکا خواست تا علاوه بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان، سیاست خارجی دولتهای قبلی را دنبال نکند، در غیر این صورت با یک شکست تاریخی مواجه میشود.

طالبان در این بیانیه اعلام کرده است: اگر آمریکا رویکرد «باراک اوباما» و «جرج بوش» رؤسای جمهوری قبلی آمریکا را دنبال کند انتظار یک شکست شرم‌آور تاریخی را داشته باشد.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است که طالبان به ترامپ هشدار داده است که به تحلیل ژنرالهای آمریکایی گوش ندهد زیرا آنها با پافشاری بر تداوم جنگ مانند گذشته متوسل به گزارشهای غیرواقع‌بینانه می‌شوند.

در همین حال طالبان با اشاره به ناکامی جنگ ۱۵ ساله آمریکا در افغانستان افزوده است: در کنار هزینه‌های هنگفت مالی و کشتار شهروندان بی‌گناه افغانستانی توسط نیروهای خارجی، این جنگ به اعتبار این کشور در جهان نیز صدمه زده است. این در حالی است که ترامپ پس از پایان مراسم تحلیف خود از طریق ویدیو کنفرانس به نیروهای آمریکایی در افغانستان اطمینان داد که در کنار آنها است و از آنان خواست تا به مبارزه خود ادامه دهند.

در همین حال «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، پیام ترامپ به نیروهای آمریکایی در افغانستان را گامی مثبت برای ادامه همکاریها با افغانستان خوانده است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *