سناتورهای آمریکایی: ترامپ مکالمات ضبط شده «کومی» را رو کند

دسته: آخرین مطالب
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

سناتورهای آمریکایی:
ترامپ مکالمات ضبط شده «کومی» را رو کند

جمعی از سناتورهای آمریکا به رئیسجمهوری این کشور هشدار دادند معدوم کردن مکالمات رئیس سابق اف بی آی که ادعا میشود کاخ سفید ضبط کرده، خلاف قانون است.

اعضای بلندپایه مجلس سنا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا همه مکالمات ضبط شده «جیمز کومی» رئیس برکنار شده اف بی آی را به آنها تحویل دهد.

در همین راستا، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنا هشدار داد معدوم کردن هر یک از نوارهای ضبط شده، به منزله قانون شکنی تلقی می‌شود.

«لیندسی گراهام» عضو جمهوریخواه سنا نیز گفت: کاخ سفید باید درباره این موضوع که آیا نوار ضبط  شده‌ای از مکالمات کومی وجود دارد، شفاف‌سازی کند.

اظهارات مقامات سنا در واکنش به توئیت ترامپ خطاب به کومی ایراد شد که تا حدی رنگ و بوی تهدید داشت.

ترامپ هفته گذشته به کومی هشدار داد پیش از آنکه به رسانه‌ها علیه وی مطلبی بگوید، بهتر است امیدوار باشد که کاخ سفید مکالمات آن دو را ضبط نکرده باشد.

این در حالی است که کاخ سفید تاکنون صحت وجود مکالمات ضبط شده کومی را تأیید یا رد نکرده است.

شومر همچنین تهدید کرده تا زمانی که یک دادستان ویژه استخدام نشود تا دلایل اخراج کومی و اطلاعاتی که ممکن است وی از دخالت نسبت داده شده به روسیه در روند انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا داشته باشد، بررسی کند؛ دموکراتهای سنا به نامزد پیشنهادی ترامپ برای عهده‌دار شدن پست خالی ریاست اف بی آی، رأی نخواهند داد. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *