ترامپ فرمان محدودیت صدور روادید برای کارگران خارجی را امضا کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶


ترامپ فرمان محدودیت صدور روادید برای کارگران خارجی را امضا کرد

ترامپ فرمان محدودیت صدور روادید برای کارگران خارجی را امضا کرد

 به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا در تلاش برای نمایش پایبندی خود به وعده‌های انتخاباتی، به کارگزاریهای فدرال دستور داد تا در برنامه صدور روادید موقت برای کارگران خارجی ماهر، مقررات سخت‌گیرانه‌تری وضع نمایند.
ترامپ در جریان بازدید از دفتر مرکزی یک شرکت تولیدکننده ابزار در ایالت ویسکانسین، یک فرمان اجرایی جدید را به امضا رساند که نقطه تمرکز آن، اجرا و بازنگری در روادیدی از نوع «اِچ- وان بی» (H-1B) از روادیدهای معروف در عرصه صنعت تکنولوژی است.
در این فرمان اجرایی که مقامات کاخ سفید از آن با عنوان فرمان «آمریکایی بخر و آمریکایی استخدام کن» یاد می‌کنند، ترامپ در تلاش است تا با اِعمال تغییراتی در سیاستهای دولتی، خرید محصولات آمریکایی در قراردادهای فدرال را
تقویت نماید.
این اقدامات نشان می‌دهد که ترامپ در راستای تحقق وعده‌های انتخاباتی خود و با توسل به قدرت و اختیارات خود این فرمان اجرایی را صادر کرد؛ فرمانی که در حوزه اصلاح سیاستهای مهاجرتی آمریکا و تشویق شهروندان آمریکایی به خرید تولیدات داخلی است.
با آن‌که مقامات بلندپایه آمریکا در خصوص اجرای این فرمان اطلاعات اندکی ارائه دادند، دستیاران ترامپ معتقدند که بخش اعظمی از ویزاهای «اچ- وان بی» به مشاغلی با دستمزد پایین اعطا می‌شود که متعلق به شرکتهای برون سپار و غالباً مستقر در هند است و بدین ترتیب، کارگران آمریکایی از این مشاغل محروم می‌شوند.
این در حالی است که مقامات آمریکا خواهان یافتن روشی شایسته محور برای اعطای روادید به کارگران بسیار ماهر هستند. ترامپ دراین‌باره گفت: «هم‌اکنون، سوءاستفاده گسترده از سیستم مهاجرتی ما سبب شده است که کارگران خارجی بتوانند جای کارگران آمریکایی را بگیرند».
لازم به ذکر است که روادیدهای «اِچ- وان بی» برای آن دسته از اتباع خارجی صادر می‌شود که زمینه شغل و فعالیت حرفه‌ای آنها نیازمند برخورداری از تحصیلات عالی در حوزه علوم، مهندسی و برنامه‌ریزی کامپیوتر است. دولت آمریکا با برگزاری قرعه‌کشی، سالانه ۶۵ هزار روادید «اچ- وان بی» صادر می‌کند و ۲۰ هزار روادید دیگر نیز به ‌طور تصادفی میان دانشجویانی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند، توزیع می‌شود.
طبق اظهارات ترامپ، «این نوع روادید تنها باید به متقاضیان بسیار ماهر و با دستمزد بالا اعطا شود و این متقاضیان هرگز نباید جانشین گارگران ماهر آمریکایی شوند». منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *