ترامپ حمل سلاح برای بیماران روانی را آزاد کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵


ترامپ حمل سلاح برای بیماران روانی را آزاد کرد

ترامپ حمل سلاح برای بیماران روانی را آزاد کرد

 

 

رسانههای خبری از اقدام مخفیانه و بی سر و صدای ترامپ در زمینه لغو قانون مصوب دوره ریاست اوباما و نهایتاً صدور مجوز حمل سلاح برای افراد دارای اختلالات روانی خبر دادند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، بی‌سر و صدا قانون مصوب دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» در زمینه کنترل حمل سلاح میان آمریکاییها را لغو کرده است.

بر اساس این خبر، با دستور ترامپ، قانون مصوب زمان ریاست اوباما که نیازمند بررسیهایی در رابطه با پیشینه افراد جهت صدور مجوز حمل سلاح برای آنها بوده است رسماً لغو شد.

پیش‌تر نیز انتظار می‌رفت که ترامپ طرح مصوب دو مجلس سنا و نمایندگان کنگره آمریکا برای لغو قانون اوباما را امضا کند.

ترامپ این طرح مصوب کنگره برای حمل سلاح روانیها را در حالی امضا و قانونی کرد که هیچ عکسی از این رویداد منتشر نشد و این اقدام به دور از هیاهو صورت گرفت و خبر این اقدام دولت ترامپ در پایان ایمیل کاخ سفید برای در جریان گذاشتن مطبوعات درباره سایر قوانین امضا شده توسط ترامپ منتشر شد.

اوباما در پایان دوره ریاست‌جمهوری خود دستور داد که اداره امنیت اجتماعی آمریکا اطلاعات مستند مورد نیاز هر فردی که خواهان حمل سلاح است را در اختیار اف بی آی قرار داد تا در این بررسیها سابقه مشکلات روانی افراد مشخص شود.

دولت اوباما پیش‌بینی کرده بود که با اجرایی شدن نهایی این قانون حدود 75 هزار آمریکایی از حمل سلاح منع شوند.

جمهوری‌خواهان مخالف استدلالشان این بود که این قانون مصوب اوباما به شیوه‌ای ناعادلانه در حقوق تعریف شده برخی افراد خاص در متمم دوم قانون اساسی تبعیض به وجود می‌آورد.

اوباما این قانون که در حال حاضر توسط دولت ترامپ لغو شده است را در سال 2013 میلادی و بعد از وقوع قتل عام در مدرسه ابتدایی «سندی هوک» که 26 کشته برجای گذاشت، تصویب کرد. منبع: انتخاب


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *