ترامپ حاضر به انجام عملیات مشترک با روسیه در سوریه است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۵


ترامپ حاضر به انجام عملیات مشترک با روسیه در سوریه است

کاخ سفید:

 ترامپ حاضر به انجام عملیات مشترک با روسیه در سوریه است

 

%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%85%d9%be-%d8%ad%d8%a7%d8%b6%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85

کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا حاضر است برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه، با روسیه عملیات نظامی مشترک انجام دهد.

کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا حاضر است برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه، با روسیه عملیات نظامی مشترک انجام دهد.

به گزارش «انتخاب»؛ شأن اسپایسر سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت واشنگتن آمادگی دارد برای مقابله با داعش، با هر کشوری که با آمریکا منافع مشترک داشته باشد همکاری کند.

پیش‌تر، وزارت دفاع ایالات‌متحده خبر وزارت دفاع روسیه در مورد انجام دادن حملات هوایی مشترک با آمریکا علیه مواضع داعش در سوریه را تکذیب کرده بود.

دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی خود گفته بود که داعش از دولت سوریه بدتر است و سوریه و ایران در حال جنگیدن با این گروه هستند.

رسانه‌های آمریکایی در پی اعلام این موضوع از طرف کاخ سفید گزارش می‌دهند که بندی از قانونی که کنگره در سال ۲۰۱۴ در واکنش به انضمام کریمه به خاک روسیه وضع کرد توانایی پنتاگون برای همکاری نظامی با روسیه با شدت محدود می‌کند.

موضع کاخ سفید در مورد همکاری با روسیه در حالی اعلام‌شده که مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان، با حضور کشورهای روسیه، ترکیه، ایران و نمایندگانی از سوریه و گروههای مخالف دولت این کشور در جریان است.

این نخستین بار است که نشستی با حضور نمایندگانی از گروههای مسلح مخالف دولت بشار اسد و نمایندگان دولت و کشورهای حامی آن مانند روسیه و ایران برگزار می‌شود.

آمریکا اعلام کرده که نماینده ویژه‌ای در این مذاکره حضور نخواهد داشت و فقط سفیر این کشور در قزاقستان در آن شرکت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر گفته بود که غیبت مقامهای ارشد این کشور در آستانه، به دلیل مشغله مقامات در روند انتقال قدرت است.

منبع: انتخاب


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *