ترامپ توجیه امنیتی شود

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵


ترامپ توجیه امنیتی شود

هشدار رئیس‌جمهور آمریکا درباره افشاگریهای ترامپ:

ترامپ توجیه امنیتی شود

زمانی که نامزدهای نهایی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌شوند، کاخ سفید باید آنها را در جریان جزییات و مسائل امنیتی آمریکا قرار داده و آنها می‌توانند در جلسات امنیتی نیز حضور یابند.
بااین‌حال رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که ترامپ نمی‌تواند درباره افشا نشدن مسائل گفته‌شده در این جلسات خودداری کند و به‌احتمال‌زیاد مسائل امنیتی ایالات‌متحده را افشا خواهد کرد.
به همین دلیل هم اوباما در هشدار به ترامپ به او عنوان کرد که نباید این مسائل را در صحبتهای خود در کمپین انتخاباتی‌اش فاش سازد.
رئیس‌جمهور آمریکا تأیید کرده است که نامزد جمهوری‌خواه انتخابات در جریان جزییات نشستهای امنیت ملی قرار خواهد گرفت ولی نسبت به افشای مسائل مربوط به امنیت ملی به وی هشدار داده است.
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه تأیید کرد که در آستانه انتخابات نوامبر، دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان از مسائل امنیت ملی مطلع خواهد شد ولی به ترامپ هشدار داده است که اطلاعات مربوط به این نشستها باید محرمانه باقی بماند.
اوباما که از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری رسماً حمایت کرده، ترامپ را فردی نامناسب برای ریاست جمهوری آمریکا ارزیابی کرده است. ترامپ با اظهارنظرهای جنجالی خود در خصوص ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و ایجاد دیوار در مرز مکزیک، طی ماههای اخیر بارها خبرساز شده است.
اوباما روز سه‌شنبه نیز ضمن انتقاد از رهبران جمهوری‌خواه از آنها به خاطر عدم انصراف از ادامه حمایت از ترامپ به‌شدت انتقاد کرده است. اوباما در اظهارات روز پنجشنبه خود نیز ادعاهای مطرح‌شده از سوی ترامپ در خصوص احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد و گفت: بی‌شک انتخابات بدون تقلب برگزار خواهد شد. اگر آقای ترامپ در روز انتخابات 10 تا 15 درصد بالاتر باشد و درنهایت شکست بخورد، شاید سؤالات و ابهاماتی به وجود بیاید. ولی این مسأله فعلاً وجود ندارد. ترامپ در نظرسنجیهای انجام‌شده، کلینتون را تعقیب می‌کند و همچنان پشت سر او قرار دارد.
برخی جمهوری‌خواهان بر این باورند که کلینتون نباید در جریان نشستهای مربوط به امنیت ملی آمریکا قرار بگیرد چراکه وی سابقه خوبی در استفاده از ایمیل شخصی برای انجام کارهای رسمی و دولتی نداشته است. ماجرای افشا شدن ایمیلهای شخصی هیلاری کلینتون در زمان زمامداری‌اش بر وزارت امور خارجه این کشور هنوز هم جنجالهای زیادی را به پا می‌کند و هرازگاهی انتشار چندین نمونه از این ایمیلها فضای انتخاباتی را به ضرر او می‌سازد. اوباما اما دراین‌باره گفت: باید با هر 2 نامزد انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت یکسان رفتار شود.
ما می‌خواهیم مطابق با قانون رفتار کنیم، آنها باید از نشستهای امنیت ملی و جزییات آن مطلع شوند. چیزی که باید گفت این است که این نشستها طبقه‌بندی‌شده و محرمانه هستند. آنها اگر می‌خواهند رئیس‌جمهور شوند باید مانند یک رئیس‌جمهور رفتار کنند و این بدان معناست که آنها باید بتوانند این اطلاعات را دریافت کرده و آنها را همه‌جا پخش و منتشر نکنند.
توهین مجدد دونالد ترامپ به مسلمانان
این صحبتهای اوباما در شرایطی مطرح‌شده است که دونالد ترامپ بازهم در اظهارنظر جنجالی دیگری بازهم به مسلمانان توهین کرد. پس‌ازاینکه درگیری لفظی «دونالد ترامپ» با پدر یک سرباز مسلمان آمریکایی باعث واکنش افکار عمومی جهان علیه وی شد روز گذشته وی در توهین دیگری مهاجران افغان، عراقی، پاکستانی، سومالیایی و سوری را حیوان نامید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا که کمپین خود را بر اساس طرح مبارزه با مهاجرت بناکرده، در سخنرانی خود در شهر پورت لند، ایالت مین آمریکا گفت: «ما به افرادی که از کشورهای تروریستی هستند اجازه ورود به آمریکا می‌دهیم، اما نباید این کار را انجام دهیم، زیرا نمی‌توانیم آنها را کنترل کنیم.» وی افزود: «ما نمی‌دانیم این افراد چه کسانی هستند. آنها می‌توانند همانند اسب تروآ باشند.» او پیش‌ازاین نیز پناهندگان را به اسب تروآ تشبیه کرده بود. اسب تروآ در اساطیر یونان، مجسمه چوبی بزرگی به شکل اسب بود که گفته می‌شود سربازان یونانی برای ورود به شهر ترو و فتح آن داخل مجسمه مخفی‌شده بودند. وی هشدار داد که تروریستها ازجمله اعضای داعش می‌توانند به‌عنوان پناهنده به داخل آمریکا بخزند. ترامپ هشدار داد که این اقدام باید متوقف شود. بنا بر اعلام شبکه بی‌بی‌سی عربی، ترامپ در این سخنرانی اندکی عصبانی شده و در اشاره به پناه‌جویان گفته است «ما با یک سری حیوان روبه‌رو هستیم». ساعتی پس از انتشار سخنان ترامپ «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان، ترامپ را مبلغ و اشاعه دهنده نفرت و عوام‌گرا خواند.
منبع: روزنامه حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *