ترامپ به «سیا» مجوز حملات پهپادی در دیگر کشورها را داد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵


ترامپ به «سیا» مجوز حملات پهپادی در دیگر کشورها را داد

والاستریت ژورنال:

ترامپ به «سیا» مجوز حملات پهپادی در دیگر کشورها را داد

 

 

رئیسجمهوری جدید آمریکا به سازمان جاسوسی این کشور اجازه استفاده از پهپاد در عملیاتهایی را داد که با ادعای سرکوب تروریستهای فعال، در دیگر کشورها صورت میگیرد.

«وال‌استریت ژورنال» در گزارشی اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، به سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) اجازه استفاده از پهپاد در حملاتی را داده است که ادعا می‌شود برای سرکوب گروههای تروریستی فعال در دیگر کشورها انجام می‌شوند.

این اقدام مغایر با سیاست «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری قبلی آمریکا است که نقش شبهه نظامی سازمان سیا را تا حدودی محدود کرده بود. اقدام اوباما با ادعای ارائه دستورالعملی جهانی برای استفاده از پهپاد، هم‌زمان با افزایش تمایل دیگر کشورها به استفاده از این فناوری انجام گرفت.

گفتنی است تاکنون کاخ سفید، وزارت دفاع آمریکا و سازمان سیا، واکنشی به گزارش وال‌استریت ژورنال نشان نداده‌اند.

آمریکا نخستین کشوری بود که بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، تحت ریاست جمهوری «جورج دبلیو بوش»، با ادعای سرکوب گروههای تروریستی از حملات پهپادی استفاده کرد.

با این حال، اوباما نیز در دوره‌ای از ریاست جمهوری خود، استفاده از پهپاد در عملیاتهای خارجی را افزایش داد حال آنکه منتقدان این اقدام وی را عامل تحریک گروههای تروریستی می‌دانستند که در مقام انتقام‌جویی، فعالیتهای خود را تشدید کردند.

از سوی دیگر کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان در حملات پهپادی در کشورهای خارجی، به انتقادها نسبت به دولت واشنگتن دامن زد. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *