ترامپ، مالک 111 شرکت در 18 کشور دنیا

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۵


ترامپ، مالک 111 شرکت در 18 کشور دنیا

ترامپ، مالک 111 شرکت در 18 کشور دنیا

 780813814

روزنامه واشنگتنپست در گزارشی به بررسی امپراتوری تجاری دونالد ترامپ، رئیسجمهور منتخب آمریکا پرداخت و اعلام کرد این مسأله سبب افزایش نگرانیها از افزایش نفوذ خارجی در آمریکا شده است.

در گزارش واشنگتن‌پست آمده است: در سایه گزارشهایی که از ادامه فعالیت تجاری ترامپ پس از پیروزی ماه گذشته‌اش حکایت دارد، نگرانیها از نفوذ خارجی در آمریکا افزایش‌یافته است. طبق یک بررسی، ترامپ دست‌کم حدود 111 شرکت در 18 کشور دارا است. این روزنامه همچنین از بررسی خطرات احتمالی ریاست جمهوری ترامپ که دارای شبکه گسترده‌ای از قراردادهای تجاری ویژه است، از سوی کارشناسان سیاسی خبر داد.

واشینگتن پست سپس کشور ترکیه را مثال زد و نوشت: ترکیه کشوری است که هم‌اکنون در سایه سرکوب دولتی، پس از تلاشهای شکست خورده ارتش (برای کودتا) قرار دارد. این کشور همچنین درگیریهایی با غرب دارد؛ اما از نظر ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، از جایگاهی ویژه برخوردار است؛ چراکه «برجهای ترامپ استانبول»در این کشور قرار دارد. طبق اعلام این روزنامه، شرکت ترامپ از سال 2014 حدود 10 میلیون‌دلار از سازندگان این برج به‌علت درج نام ترامپ بر ساختمانی که یکی از بزرگ‌ترین تشکیلات نفتی و رسانه‌ای ترکیه به شمار می‌رود، دریافت کرده است. کارشناسان معتقدند این مسأله سبب خواهد شد ترامپ، رابطه‌ای پیچیده و بی‌سابقه با چنین کشورهایی پیدا کند. این روزنامه همچنین نوشت: با وجود آن‌که ترامپ این مسأله را با عنوان “تضاد منافع” توصیف کرده، اما قرارداد ترکیه نقطه‌ضعفی محسوب می‌شود که می‌تواند نفوذ خارجی را در آمریکا افزایش دهد. منبع: اقتصاد آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *