تدوین نظام‌نامه برگزاری دوره‌های ارشد در دانشگاه علمی کاربردی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۵


تدوین نظام‌نامه برگزاری دوره‌های ارشد در دانشگاه علمی کاربردی

معاون آموزشی دانشگاه خبر داد:

تدوین نظامنامه برگزاری دورههای ارشد در دانشگاه علمی کاربردی

 

 

محمدعلی اخوان در نشست خبری در سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در حال تدوین نظام‌نامه‌ای برای برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد دراین دانشگاه هستیم که این نظام‌نامه پس از نهایی شدن برای تصویب به شورای گسترش آموزش عالی ارائه خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این نظام‌نامه دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه با دیگر دانشگاههای کشور متفاوت خواهد بود. معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی بابیان اینکه 490 هزار دانشجو دراین دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، تأکید کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای 67 هزار دانشجو در دوره کاردانی، 220 هزار دانشجو در دوره کارشناسی ناپیوسته و 350 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی است.

اخوان اضافه کرد: همچنین این دانشگاه دارای 950 هزار نفر فارغ‌التحصیل در دوره‌های مختلف تحصیلی است.

راهاندازی رشتههای جدید در دانشگاه

وی اضافه کرد: ظرفیت این دانشگاه دارای 795 هزار دانشجو است و پیش‌بینی می‌کنیم 200 هزار ظرفیت این دانشگاه جذب دانشجو داشته باشد که باید برای ظرفیت خالی دانشگاه برنامه‌ریزی صورت گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی گفت: مراکز این دانشگاه را تشویق می‌کنیم تا رشته‌های مهارتی جدید را راه‌اندازی کنند تا از این طریق جذب دانشجو بیشتری داشته باشیم و با مشکل ظرفیت خالی مواجه نباشیم.

اخوان بابیان اینکه موضوع نظارت در دانشگاه علمی کاربردی پررنگ‌تر خواهد شد، گفت: برخی از مراکز این دانشگاه از اهداف و ماموریتهای تأسیس خود به دلیل مشکلات مالی دوره شده‌اند که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این مراکز به اهداف خود بازگردند.

وی عنوان کرد: مراکز باید بر اساس اهدافی که راه‌اندازی شده‌اند اقدام به تأسیس و راه‌اندازی رشته کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی افزود: در حال حاضر در دنیا 14 هزار مهارت وجود دارد که در ایران تنها 3 هزار مهارت آموزش داده می‌شود. اگر بتوانیم مهارتهای جدید را در مراکز این دانشگاه آموزش دهیم بنابراین در جذب دانشجو با مشکل مواجه نخواهیم شد.

راهاندازی مرکز تربیت مدرس در دانشگاه علمی کاربردی

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تربیت مدرس در دانشگاه علمی کاربردی افزود: دراین مرکز آموزشهای لازم به مدرسان دانشگاه ارائه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی اظهار داشت: یکی از شروط تمدید کد مدرسی در دانشگاه علمی کاربردی حضور مدرسان در مرکز تربیت مدرس این دانشگاه و دریافت آموزشهای لازم است.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *