تدریس درس دفاع مقدس در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۶ مهر ۱۳۹۵


تدریس درس دفاع مقدس در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

تدریس درس دفاع مقدس در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

untitled-4

جلسه هم‌اندیشی اساتید درس دفاع مقدس با روسا و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس صبح امروز با حضور دکتر میرزاده و سردار بهمن کارگر برگزار شد.
دکتر میرزاده دراین جلسه با درود به روح پرفتوح امام خمینی (ره) و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، گفت: امروز پایداری و امنیت کشور حاصل خون شهیدان عزیز است که در حقیقت جمهوری اسلامی ایران رزق شهدای بزرگواری است که همیشه زنده و جاوید هستند و نزد پروردگارشان رزق و روزی‌دارند.
میرزاده بابیان اینکه خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش مثال‌زدنی شهید سوداگر و کوشش همکاران فعالی همچون سردار زمانی بنیان‌گذار درس دفاع مقدس بوده است، اظهار داشت: به‌وضوح مشاهده می‌شود که در دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام بیشتری نسبت به درس دفاع مقدس صورت می‌گیرد و خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی با مجموعه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و مدیران حوزه شاهد و ایثارگر وجود دارد.
ساخت 50 یادمان شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در مجاورت مساجد واحدهای دانشگاهی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه تاکنون دراین دانشگاه 50 یادمان برای شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در مجاورت مساجد واحدهای دانشگاهی ساخته‌شده است، گفت: ساخت یادمان شهدا به‌صورت یک برنامه اساسی برای بزرگداشت یاد شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در جهان سربازان هر کشور به‌عنوان قهرمانان ملی شناخته می‌شوند و برای گرامیداشت آنها تندیسهای ارزشمندی ساخته می‌شود، گفت: این موضوع نشان‌دهنده ارزش کار سربازان در دفاع از کشورهایشان است و ما نیز در ایران همانند قبل باید همواره یاد شهدای خود را گرامی بداریم.
میرزاده بابیان اینکه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌تواند در طرح درس دفاع مقدس فعال شود، تصریح کرد: باید با همکاری معاون آموزشی دانشگاه و سردار کارگر، کمیته‌ای تشکیل شود تا با برگزاری کارگاهی دراین خصوص، این امکان فراهم شود که دانشجویان سراسر کشور از درس دفاع مقدس استفاده کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه هم‌نسلان ما که نسل انقلاب بودند، در جریان تمام تحولات انقلاب و جنگ تحمیلی بودند، گفت: نسلهای جدید هیچ خاطره‌ای از جنگ، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ندارند و این موضوع می‌تواند در کنار هجوم نرم‌افزاری که به وجود آمده، خطرناک باشد. چراکه ممکن است یاد و خاطره دفاع مقدس، ایثارگریها و شهادتهای آن دوران به دست فراموشی سپرده شود.
وی افزود: امروز کشور ایران در منطقه پرآتش خاورمیانه یک کشور کاملاً امن است و این جز با خون شهدا حاصل نمی‌شد، بنابراین باید امکان دسترسی به درس آشنایی با دفاع مقدس برای تمام دانشجویان فراهم شود.
میرزاده همچنین پیشنهاد داد درس دفاع مقدس در یک نسخه جدید و دانش‌آموزی، در مدارس سما هم تدریس شود تا دانش‌آموزان نیز با فلسفه و روحیه جنگ و دفاع مقدس آشنا شوند.
وی با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر اظهار داشت: در حال حاضر 220 هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر و بسیجیهای فعال در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند که 118 هزار نفر از آنان مشمول قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بوده و از آنها شهریه‌ای دریافت نمی‌شود و مابقی بین 10 تا 50 درصد از تخفیف شهریه بهره‌مند‌می شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آماری از فعالیت خانواده شهدا و ایثارگر دراین دانشگاه گفت: 560 عضو هیأت علمی و دو هزار و 214 نفر از همکاران دانشگاه از خانواده بزرگ شاهد و ایثارگر هستند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون 46 شهید مدافع حرم داشته است.
وی افزود: در حال حاضر 72 درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر که تحت پوشش قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران هستند، در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که این موضوع مایه افتخار است که آغوش دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب بهترین فرزندان این مرزوبوم که همان خانواده شهدا و ایثارگران هستند، باز است.
دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب فارغ‌التحصیلان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه برنامه‌هایی دارد، گفت: در حال حاضر 150 نفر از فارغ‌التحصیلان ممتاز شاهد و ایثارگر شناسایی‌شده و جذب آنها به‌عنوان اعضای هیأت علمی در دست پیگیری است.
وی بابیان اینکه خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط خوبی با خانواده‌های شاهد و ایثارگر دارد، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، خود فرمانده جنگ بود و هم‌زمانی تأسیس این دانشگاه با سالهای جنگ و دفاع مقدس، نشان‌دهنده همراهی دانشگاه آزاد اسلامی با دفاع مقدس است که از همان روزهای ابتدایی وجود داشت و این همراهی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
اجرای کارهای جدید درباره دستاوردهای علمی و رزمی دوران دفاع مقدس
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه نباید به درس دفاع مقدس فقط به‌عنوان یک درس موظفی نگاه شود، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم خاطره مدافعان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، توسط شبکه بین‌الملل جهانی محو شود و ما باید تلاشهای آموزشی و تبلیغاتی دراین زمینه را بیشتر کنیم.
میرزاده تاکید کرد: باید کارهای جدیدی در خصوص دستاوردهای علمی و رزمی دوران دفاع مقدس صورت گیرد و دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد دراین زمینه مشارکت داشته باشد. دکتر میرزاده همچنین بابیان اینکه در چارچوب حفظ یادگارهای دفاع مقدس، مقررشده با همکاری شورای عالی معماری و شهرسازی، طرحی در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شود، گفت: دراین طرح، اسامی 250 هزار شهید کشور به شکل سرامیکهای زیبا در یک دیوار نصب می‌شود که یک یادمان بسیار ارزشمند برای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
آغاز به کار شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کارکرده است تا فرهنگ دفاع از وطن و شهادت، ماندگار شود.
دانشگاه آزاد اسلامی در واردکردن دفاع مقدس به ادبیات دانشگاه، خط‌شکن است
دکتر فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی دراین جلسه بابیان اینکه دفاع از جان، مال و ناموس سرزمین و وطن ازنظر همه افراد، لازم و حیاتی است، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت.
وی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس گفت: خودباوری نسلی، شفاف‌تر شدن ارزشهای انقلاب، افشای عمق دشمنی مستکبرین با ایران، ایجاد سرمایه عظیم انسانی، نیاز به خودکفایی و قطع وابستگی، قدرتمند شدن ایران در منطقه و تحمیل شکست بر دشمن متجاوز ازجمله این دستاوردها بود.
حسین زاده لطفی بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ 27 دی 1386 با تأیید رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه، درس دفاع مقدس را تعریف‌، ابلاغ و اجرایی کرد، گفت: درواقع دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان خط‌شکن در حوزه آموزش عالی وارد عمل شد و دراین خصوص پیگیری و سخت‌کوشی شهید سوداگر و حمایتهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قابل قدردانی است.
وی افزود: در دو سال گذشته با پیگیریهای دکتر میرزاده، کمیته تخصصی مبانی انقلاب و دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی فعال‌شده که هرماه دو جلسه به‌صورت منظم برگزارشده است. وظیفه این کمیته راهبری درس دفاع مقدس و رفع مشکلات احتمالی موجود در واحدها بوده که تقریباً تمام مصوبات آن به اجرا درآمده است.
حسین زاده لطفی تصریح کرد: این کمیته دارای 13 عضو فعال است که 6 عضو از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و 7 عضو دیگر از دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دوره مدیریتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و دانشگاه منعقدشده که با پیگیری کمیته تخصصی، بخش عمده‌ای از مفاد این تفاهم‌نامه عملیاتی شده و برای اجرایی شدن دیگر مفاد آن، برنامه‌ریزیهای لازم صورت گرفته
است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد حاصل تشکیل این جلسه، در رشد کمی و کیفی درس دفاع مقدس مؤثر باشد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *