تداوم همکاری‌ کشورهای اوپک برای ثبات بازار و افزایش قیمت نفت ضروری است

دسته: غیر حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۵


تداوم همکاری‌ کشورهای اوپک برای ثبات بازار و افزایش قیمت نفت ضروری است

روحانی در تماس تلفنی رئیسجمهور ونزوئلا:

تداوم همکاری کشورهای اوپک برای ثبات بازار و افزایش قیمت نفت ضروری است

A flag flies outside of the Organization of Petroleum Exporting Countries (OPEC) headquarters in Vienna, Austria, on Thursday, Jan. 31, 2008. OPEC President Chakib Khelil said there's no need to increase or cut oil production quotas at a meeting tomorrow in Vienna, siding with other oil ministers that have suggested maintaining current targets after prices fell this month. Photographer: Suzanne Plunkett/Bloomberg News

رئیسجمهوری اسلامی ایران تداوم مشورت و همکاریهای کشورهای اوپک را جهت ثبات بازار و افزایش قیمت نفت ضروری دانست.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی رئیس‌جمهوری ونزوئلا با وی، تداوم مشورت و همکاریهای کشورهای اوپک را جهت ثبات بازار و افزایش قیمت نفت ضروری دانست و از ارتقاء سطح همکاریهای تهران و کاراکاس استقبال و اظهار امیدواری کرد که سطح همکاریهای مشترک بیش‌ازپیش گسترش یابد.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در تماس تلفنی «نیکلاس مادورو» با وی، به رایزنیهای فشرده تهران و کاراکاس برای ثبات بازار و افزایش بهای نفت اشاره کرد و توافقاتی که در پی نشستهای الجزایر و وین حاصل شد، گفت: در گام اول باید همه کشورهای تولیدکننده نفت تلاش کنند که در شش‌ماهه اول سال آینده این توافقات به‌خوبی اجرایی و عملیاتی شود و لذا تداوم رایزنیها و گفت‌وگوها دراین زمینه ضروری است.

روحانی با تأکید بر اینکه همچنان مصمم هستیم از ثبات بازار و افزایش بهای نفت حمایت کنیم، نقش کشورهای غیر اوپک را در موفقیت کامل توافقات حاصله مهم ذکر کرد و اظهار داشت: همکاری تنگاتنگ میان کشورهای اوپک و غیر اوپک برای ثبات بهای نفت و افزایش آن، بسیار بااهمیت است.

وی به جایگاه ویژه آمریکای لاتین و ازجمله ونزوئلا در سیاست خارجی ایران اشاره ‏کرد و اظهار داشت: گسترش و توسعه همکاریها با آمریکای لاتین و ازجمله ونزوئلا پیوسته برای ایران اسلامی دارای اهمیت بوده و هست.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد اشاره و ابراز امیدواری کرد که کاراکاس با بهره‌گیری از این فرصت، در مسیر تقویت همکاری میان کشورهای عضو این جنبش بیش‌ازپیش تلاش نماید.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز دراین تماس تلفنی با تبریک درزمینه موفقیت تلاشهای دو کشور در اوپک، به موضوع اقدام کشورهای تولیدکننده نفت برای تثبیت بهای نفت پرداخت و گفت: توافق میان کشورهای تولیدکننده نفت در اجلاس وین، یک پیروزی برای همه اعضا بود و دستاوردهای آن در ماههای آتی بیش‌ازپیش آشکار خواهد شد. نیکلاس مادورو دراین گفت‌وگوی تلفنی از حمایتهای ایران قدردانی و بر عزم راسخ کشورش برای توسعه و تقویت بیش‌ازپیش همکاریها میان تهران و کاراکاس تأکید کرد. رئیس‌جمهوری ونزوئلا بابیان اینکه نباید اجازه دهیم قیمت نفت را دلالان نفتی تعیین کنند، تأکید کرد: گامهای کنونی باید تا رسیدن به قیمت واقعی و عادلانه نفت ادامه یابد و هماهنگی میان ایران و ونزوئلا دراین عرصه بسیار حائز اهمیت است.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *