تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا خنده دار است

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶


تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا خنده دار است

به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که یک کمیته سنای آمریکا در حال تحقیق درباره دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته است و از چند نفر از مشاوران و دستیاران ترامپ سئوالاتی را درباره ارتباط احتمالی با مقام ها یا تجار روسی پرسیده است، کارتر پیج مشاور سابق سیاست خارجی ترامپ تحقیقات کنگره را “خنده دار و جعلی” ارزیابی کرده ولی قول داده است تا با این تحقیقات همکاری کند.

مایک فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، راجر استون جمهوریخواه و پل مانافورت رئیس پیشین کمپین انتخاباتی ترامپ نیز از جمله کسانی هستند که کمیته اطلاعات سنا از آنها خواستار اطلاعات و اسناد مربوط به این تحقیقات شده است. کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا و مقام های امنیتی و اطلاعاتی در حال تحقیق درباره تلاش های روسیه برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 هستند.

جیمز کومی مدیر اف بی آی گفته است که پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق درباره ماهیت هر نوع ارتباط بین افراد کمپین ترامپ و دولت روسیه است و به دنبال یافتن این واقعیت است که آیا ارتباطی بین تلاش های روسیه و کمپین ترامپ وجود داشته است یا نه. کمیته سنا فاش نکرده است که چه افرادی هدف این تحقیقات قرار دارند ولی استون با ارسال ایمیلی به آسوشیتدپرس اعلام کرده است که با درخواست های کمیته سنا همکاری کامل خواهد کرد. کمیته سنا از این افراد حواسته است تا هرگونه ایمیل، پیام متنی، نامه یا مکالمه تلفنی ضبط شده با هر اطلاعات دیگری را که درباره نشست ها و دیدارها یا تماس های افراد مرتبط با کمپین ترامپ با مقام های روسی یا تاجران بزرگ روس را در اختیار این کمیته قرار دهند. کمیته سنا همچنین خواستار اطلاعاتی درباره اموال و دارایی های کارتر پیج و استون در روسیه شده است.

“پیج” در پاسخ به این درخواست ، تحقیقات کمیته اطلاعات سنا را خنده دار و جعلی ارزیابی کرده ولی قول داده است تا با این کمیته همکاری کند تا همه اتهامات نادرست حل و فصل شود. این کمیته از پیج و استون خواسته است تا در مصاحبه های پشت درهای بسته با سناتورها شرکت کنند. نمایندگان سنا 9 و 19 می را به عنوان ضرب الاجل نهایی برای ارسال اطلاعات و اسناد درخواستی تعیین کرده‌اند.

پیج در ادامه تاکید کرد: مقام های امنیتی و قانونی در دولت اوباما دستوری را از یک دادگاه محرمانه اطلاعاتی در تابستان گذشته دریافت کرده بودند تا ارتباطات و مکالمات من را تحت نظر قرار دهند تا بررسی کنند آیا من به عنوان یک مامور اطلاعاتی روسیه فعالیت می کنم یا نه.

اسناد این دادگاه نشان می دهد که “پیج” در سال 2013 میلادی با یک مامور اطلاعاتی روسی دیدار کرده و اسنادی را درباره صنعت انرژی آمریکا در اختیار وی گذاشته است. “پیج” ضمن تایید این مساله عنوان کرده است که اطلاعات عمومی و علنی را که در اسناد تحقیقاتی برای عموم افراد قابل دسترس است، در اختیار این مامور روسی قرار داده است.

در ماه مارس، ترامپ شخصا اعلام کرد که کارتر پیج بخشی از تیم مشاوران سیاست خارجی کاخ سفید خواهد بود ولی پس از مطرح شدن شایعاتی درباره ارتباط وی با روسیه، ترامپ از این تصمیم خود منصرف شده و ظاهرا از آن موقع تاکنون با کارتر پیج ارتباطی نداشته است. منبع:تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *