تجربه شکست برای حامیان دیروز صدام و امروز داعش تکرار می‌شود

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۵


تجربه شکست برای حامیان دیروز صدام و امروز داعش تکرار می‌شود

آیت‌الله مکارم شیرازی:

تجربه شکست برای حامیان دیروز صدام و امروز داعش تکرار می‌شود

661999067

یکی از مراجع تقلید گفت: کسانی که روزی صدام را حمایت می‌کردند الآن هم در سوریه حامی داعش هستند ولی همان‌گونه که در جنگ هشت‌ساله گرفتار شکست شدند در سوریه، یمن و عراق هم شکست می‌خورند.
این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار کرد: اگر نگاهی به حوادث تاریخی داشته باشیم می‌بینیم که طبیعت حوادث تاریخی این‌گونه است که باگذشت زمان کهنه می‌شود؛ جنگ جهانی دوم از حوادث مهم تاریخی بود و در آن 30 میلیون کشته و 30 میلیون مجروح بر جای گذاشت و بخشهای عظیمی از دنیا را تحریم کرده و از بمب اتم برای ویران کردن دو شهر ژاپن استفاده شد ولی باگذشت زمان در حال فراموشی است.
وی افزود: درعین‌حال می‌بینیم که حادثه عاشورای امام حسین (ع) باگذشت بیش از 13 قرن سال‌به‌سال شکوفاتر و باعظمت‌تر است؛ این حادثه نه‌تنها فراموش نمی‌شود بلکه هرسال بر عظمت آن نیز افزوده می‌شود و شاهد آن‌هم مراسمهای عاشورا و برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی است.
آیت‌الله مکارم شیرازی بابیان اینکه ضروری است از فرصتی که عاشورا در اختیار ما می‌گذارد استفاده کنیم، تصریح کرد: عاشورا سرمایه‌ای است که شهدای کربلا برای ما به یادگار گذاشته‌اند و باید از این سرمایه استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه شعار و هدف «هیهات منا الذله» کهنه نمی‌شود، افزود: عدالت، عزت، آبرو و شخصیت کهنه نمی‌شود و هر آنچه با اینها ارتباط داشته باشد رنگ جاودانگی به خود خواهد گرفت.
این مرجع تقلید گفت: در زمان ما اسباب فساد و انحراف از هرزمانی بیشتر و قوی‌تر است؛ فضاهای مجازی و رسانه‌های مفسد غوغا می‌کنند و دشمنان قلب اسلام را هدف گرفته‌اند. هزاران شبکه بر ضد اسلام و بر ضدانقلاب اسلامی شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: در دنیا امروز اسلام، مکتب اهل‌بیت و ایران اسلامی مزاحم منافع نامشروع قدرتهای سلطه‌گر است؛ ما هرگز از انبوه جمعیت واهمه‌ای به خودمان راه نمی‌دهیم. قدرتهای جهانی دست به دست هم دادند و با کمک به صدام می‌خواستند نور اسلام و انقلاب اسلامی را خاموش کنند ولی نتوانستند به اهداف خود برسند.
آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: کسانی که روزی صدام را حمایت می‌کردند الآن هم در سوریه حامی داعش هستند ولی همان‌گونه که در جنگ هشت‌ساله گرفتار شکست شدند در سوریه، یمن و عراق هم شکست می‌خورند. وی بابیان اینکه باید از سرمایه عاشورا و اربعین حداکثر استفاده را داشته باشیم گفت: در دورانی که روسها به آذربایجان حمله کردند مسئله‌ای که آذربایجان را نجات دارد عاشورا بود.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه عاشورا دارای قدرت بسیار عجیبی دارد، افزود: مردم دنیا از این قدرت ناآگاه هستند ولی وقتی با حوادث روبه‌رو می‌شوند باقدرت عاشورا آشنا می‌شوند. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *