تا زمان تعیین رئیس جدید، روسای قوا می‌توانند مجمع تشخیص را اداره کنند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۶ دی ۱۳۹۵


تا زمان تعیین رئیس جدید، روسای قوا می‌توانند مجمع تشخیص را اداره کنند

مصباحی مقدم در گفتوگو با میزان:

تا زمان تعیین رئیس جدید، روسای قوا میتوانند مجمع تشخیص را اداره کنند

3

  شاید جلسات مجمع فعلاً برگزار نشود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اداره جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام در شرایط فعلی و با توجه به درگذشت آیتالله هاشمی بر عهده رؤسای قوا است.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌ مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، درباره نحوه اداره جلسات مجمع تشخیص به دلیل درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: در شرایط فعلی و با توجه به درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روسای قوا طبق قانون می‌توانند جلسات مجمع را اداره کنند.

وی افزود: رئیس قوه‌قضاییه، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در غیاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌توانند مدیریت برگزاری جلسات مجمع تشخیص را بر عهده بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه آیا تا زمان تعیین رئیس جدید مجمع بر جلسات این نهاد برگزار نخواهد شد، گفت: تعیین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر عهده رهبری و جز اختیارات ایشان است و اگر مقام معظم رهبری بخواهند رئیس جدید مجمع تشخیص را تعیین کنند قاعدتاً باید صبر کنیم تا رئیس جدید تعیین شود سپس جلسات را تشکیل دهیم.

مصباحی‌ مقدم تأکید کرد: اما اگر مقام معظم رهبری بنا را بر این بگذارند که تا انتخاب دور بعدی اعضای مجمع که اسفندماه خواهد بود صبر کنند و آن موقع رئیس جدید را تعیین کنند علی‌القاعده اگر جلسه‌ای باشد با اداره یکی از روسای قوا برگزار می‌شود.

وی درباره اینکه آیا اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین می‌کنند که کدام‌یک از روسای قوا جلسه مجمع را اداره کنند، تصریح کرد: طبیعتاً قضیه این است که در غیاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر رئیس‌جمهور در جلسه حضور داشته باشد مدیریت جلسه بر عهده وی است در غیر این صورت رئیس مجلس یا رئیس قوه‌قضاییه جلسه را اداره می‌کند. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *