تأکید بر رعایت بیش از پیش حقوق متهمان

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۵


تأکید بر رعایت بیش از پیش حقوق متهمان

تأکید بر رعایت بیش از پیش حقوق متهمان

 

24

رئیسکل دادگستری استان تهران در خصوص چگونگی بازداشتها تأکید کرد: باید سعی شود تا دستگیریها حتیالامکان توأم با دلایل و قراین کافی همراه باشد و در این رابطه از دستگیری فلهای افراد در قالب طرح جلوگیری شود.

غلامحسین اسماعیلی در یک‌صد و هشتمین جلسه هیأت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران که با موضوع بررسی وضعیت متهمان بازداشتی در بازداشتگاه آگاهی تهران بزرگ در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه قضایی و انتظامی به موجب قانون وظایف متعدد و متنوعی را در جامعه عهده‌دار است و همه ما موظفیم در مسیر انجام وظایف محوله با جدیت تمام تلاش کنیم اما این امر نباید ما را از حقوق شهروندی افراد حتی متهمان غافل کند.

وی با اشاره به ضوابط و مقررات پیش‌بینی‌شده در آیین دادرسی جدید از جمله لزوم جبران خسارت بازداشت‌شدگان و تصویب آیین‌نامه آن، اهتمام بیش‌ازپیش در مورد رعایت حقوق متهمان را مورد تأکید قرار داد. اسماعیلی افزود: دستگاه قضایی به موجب موازین شرعی و قانونی خود را مکلف به رعایت حقوق شهروندی می‌داند و کاری به ادعاهای بی‌اساس مجامع به اصطلاح حقوق بشری و نیز اقدامات تبلیغاتی جریانات سیاسی داخلی ندارد، ضمن این‌که مسؤولیت اصلی ما در جهت کشف جرم و تعقیب متهمین و اجرای مجازاتهای قانونی با اقتدار انجام و در هیچ زمینه‌ای به‌ویژه در حوزه جرایم مخل نظم و امنیت اجتماعی و موادمخدر نباید مبارزه و مقابله با مجرمان دچار سستی شود.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان تأکید کرد: باید سعی شود تا دستگیریها حتی‌الامکان توأم با دلایل و قراین کافی همراه باشد و در این رابطه از دستگیری فله‌ای افراد در قالب طرح جلوگیری شود. وی افزود‌: هم‌چنین اطلاع‌رسانی به خانواده متهم جز در مواردی که بیم تبانی وجود دارد انجام شود، ضمن این‌که از اعمال رفتار نامناسب با متهم چه در مرحله قضایی و چه در مرحله بازجویی در مرجع انتظامی اجتناب شود. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *