تأکید موگرینی بر ادامه اجرای برجام از سوی اتحادیه اروپا در زمان دولت ترامپ

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۵


تأکید موگرینی بر ادامه اجرای برجام از سوی اتحادیه اروپا در زمان دولت ترامپ

تأکید موگرینی بر ادامه اجرای برجام از سوی اتحادیه اروپا در زمان دولت ترامپ

 13940506153220265771224

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا نسبت به اجرای توافقنامه هستهای ایران از سوی همه طرفها تضمین میدهد و این موضع پس از به قدرت رسیدن دولت جدید آمریکا نیز تغییر نخواهد کرد.

  به نقل از اسپوتنیک، فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت توافق هسته‌ای ایران پس از روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا، تأکید کرد: اتحادیه اروپا نسبت به اجرای توافق هسته‌ای با ایران از سوی همه طرفها اطمینان می‌دهد و این موضع پس از به قدرت رسیدن دولت جدید آمریکا تغییر نمی‌کند.

نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا یکشنبه‌شب در بروکسل برگزارشده است. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که دراین نشست موردبررسی قرارگرفته، سیاست خارجی آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ بوده است.

موگرینی در ادامه تصریح کرد: درباره ایران، اجازه بدهید تا خیلی شفاف و روشن به شما بگویم… این‌یک توافق دوجانبه نبوده، این‌یک توافق چندجانبه بوده است که با قطعنامه شورای امنیت حمایت‌شده است. این به نفع اتحادیه اروپا و همین‌طور به نفع سازمان ملل است که نسبت به اجرای کامل توافقنامه، تضمین دهد، در همه مدت‌زمان اعتبار توافقنامه، و ما و من به‌طور خاص، نقش خاصی دارم تا تضمین دهم که این توافقنامه از سوی همه طرفها اجرا می‌شود و این اطمینان را می‌دهم که موضع اتحادیه اروپا هرگز تغییر نخواهد کرد.

دونالد ترامپ در انتخابات 8 نوامبر در آمریکا توانست بر رقیب خود هیلاری کلینتون پیروز شود.

وی قرار است 20 ژانویه 2017 میلادی رسماً با ادای سوگند، رئیس‌جمهور آمریکا  شود.

ترامپ بارها ضمن انتقاد شدید از توافق هسته‌ای ایران قول داده است که این توافق را به حالت تعلیق درخواهد آورد و توافق هسته‌ای با ایران را فاجعه‌بار خوانده است.

اظهارات ترامپ نگرانیهای زیادی را در بین سایر قدرتهای جهانی به‌خصوص اتحادیه اروپا بر سر اجرای توافق هسته‌ای با ایران به وجود آورده است.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *