تأمین اجتماعی می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بدرخشد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۶


تأمین اجتماعی می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بدرخشد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

تأمین اجتماعی میتواند در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بدرخشد

 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سال ٩۶ بهعنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده و تأمین اجتماعی مهمترین سازمانی است که میتواند در تحقق این شعار بدرخشد.

سید تقی نوربخش روز سه‌شنبه در مراسم دیدار نوروزی با کارکنان تأمین اجتماعی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی و مؤسسات و شرکتهای تابعه در مجتمع نگین غرب تهران برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در رونق کسب‌وکار و رفع موانع تولید می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز بنگاههای اقتصادی تابعه سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند نقش اساسی داشته باشند و این شرایط باعث می‌شود که سازمان تأمین اجتماعی با تلاش مضاعف و کار جدی و اصولی در راستای تحقق شعار سال تلاش کند.

نوربخش افزود: مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در سال جدید با عزم راسخ و هماهنگی و همدلی برای انجام تعهدات و تحقق اهداف عالی سازمانی تلاش خواهند کرد.

وی با بیان این‌که سال ٩۵ برای سازمان تأمین اجتماعی سالی کلیدی و سرنوشت‌ساز بود و سختیها و شیرینیهای خود را داشت، تصریح کرد: در سال ٩۵ برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و با پیگیریهای انجام‌شده و اعلام نظرات تخصصی و کارشناسی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم که بسیاری از مواردی که مغایر با الزامات بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی بود در مراحل بررسی و تصویب و تأیید این برنامه حذف شد.

وی ادامه داد: با درایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامه ششم توسعه به نحوی تصویب شد که تهدیدی متوجه سازمان تأمین اجتماعی و جامعه بیمه‌شدگان و بازنشستگان نشود. در برنامه ششم توسعه هم‌چنین برای اولین بار مکانیزم پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی طراحی شد و شرایط مناسبی برای پرداخت بدهی دولت به وجود آمده است که می‌تواند منجر به ارتقای خدمات سازمان شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به این‌که در بودجه سال ٩۶ کل کشور، پرداخت بخشی از بدهی دولت به تأمین اجتماعی لحاظ شده است، گفت: این کار دستاورد ارزشمندی است و در مجموع در سال ٩۵ در حوزه تقنینی دستاوردهای مناسبی را در این سازمان شاهد هستیم.

نوربخش اظهار داشت: در سال ٩۵ دو تعهد اصلی سازمان تأمین اجتماعی شامل پرداخت مستمری و تأمین هزینه درمان جامعه تحت پوشش به موقع و به نحو مناسبی انجام شد و شرایط خوبی در پرداختیها و ایفای تعهدات سازمان شاهد بودیم. وی افزود: در سال ٩۵ در مجموع ۵٢ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان حق بیمه وصول‌شده است و تمامی این مبلغ به ‌علاوه سود حاصل از سرمایه‌گذاریهای سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت مستمری و تأمین هزینه درمان بیمه‌شدگان هزینه شده است. نوربخش ادامه داد: مقایسه ارقام وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی با سایر ارگانها اهمیت و جایگاه ویژه خدمات سازمان تأمین اجتماعی را به خوبی نشان می‌دهد به‌عنوان‌مثال در سال گذشته مجموع درآمد نفتی کشور حدود ۶٠ هزار میلیارد تومان بوده است.

محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: در سال ٩۵ با تلاش و همت همکاران سازمان توانست مشکلات و محدودیتها را پشت سر بگذارد و تعهدات سازمان در قبال جامعه تحت پوشش به نحو صحیحی اجراشده است.

وی اظهار داشت: در اسفند سال گذشته هشت هزار و 400 میلیارد تومان توسط سازمان تأمین اجتماعی به ذی‌نفعان این سازمان پرداخت شد و با لطف خدا و تلاش همکاران و مدیران این مبلغ قابل‌توجه تأمین‌شده است. محمدحسن زدا افزود: سال ٩۶ را با امید و نشاط بیش‌تر آغاز می‌کنیم و امیدواریم با تلاش بیش‌تر بتوانیم به اهداف عالیه سازمان دست یابیم.

ناهید حیدری، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران نیز در این مراسم گفت: سال ٩۵ در سازمان تأمین اجتماعی کارهای بزرگی انجام شد و با درایت مدیریت عالی سازمان، با وجود محدودیتهایی که در تأمین منابع وجود داشت توانستیم هزینه تعهدات سازمان را به خوبی تأمین کنیم و امیدواریم در سال ٩۶ نیز روند رو به رشد و موفقیت در سازمان تأمین اجتماعی تداوم یابد و بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به جامعه تحت پوشش ارائه دهیم. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *