بیشترین محکومان غیرعمد را 7 هزار بدهکار مالی تشکیل می‌دهد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵


بیشترین محکومان غیرعمد را 7 هزار بدهکار مالی تشکیل می‌دهد

رئیس سازمان زندانهای کشور در مراسم گلریزان ستاد دیه کشور بیشترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد را مربوط به بدهکاران مالی با 7 هزار زندانی اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اصغر جهانگیر با اشاره به آمار محکومان جرائم غیرعمد حاضر در زندانهای کشور گفت: نیم درصد از زندانیان جرائم غیر عمد را زنان و ۹۹.۵ درصد را نیز زندانیان مرد شامل می‌شوند.
وی تصریح کرد: بیشترین جرائم غیرعمد مربوط به بدهکاران مالی است که حدود 7 هزار نفر زندانی را شامل شده و بدهکاران دیه با 2 هزار محبوس و بدهکاران مهریه هم در همین حدود یعنی 2 هزار نفر هستند.
عضو هیات مدیره ستاد دیه کشور با اشاره به این‌که در حال حاضر 213 هزار نفر زندانی داریم، گفت: از این تعداد 6 درصدشان مربوط به زندانیان جرائم غیرعمد یعنی حدود 12 هزار و 700 نفر می‌شود.
وی به مدت ماندگاری محکومان دیه در زندانها اشاره کرد و گفت: از 2 هزار و 703 زندانی دیه، یک هزار و 279 نفر کمتر از شش ماه، 396 نفر بین شش ماه تا یکسال، 654 نفر بین یک تا سه سال، 171 نفر بین سه تا پنج سال و 203 نفر بیش از پنج سال در زندانها به سر برده‌اند.
جهانگیر، مجموع بدهی محکومان دیه را 260 میلیارد تومان عنوان کرد و درباره مدت‌زمان ماندگاری زندانیان جرائم مالی غیر عمد در زندانها گفت: از مجموع زندانیان ناشی از جرائم غیر عمد، 5 هزار و 931 نفر کمتر از شش ماه، یک هزار و 553 نفر شش ماه تا یکسال، 2 هزار و 503 نفر یک تا سه سال، 326 نفر بین سه تا پنج سال و 113 نفر نیز بیش از پنج سال در زندانها مانده‌اند.
منبع: وب سایت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *