بیست نماینده خواستار برکناری علی مطهری از نایب‌رئیسی مجلس شدند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۹ شهریور ۱۳۹۵


بیست نماینده خواستار برکناری علی مطهری از نایب‌رئیسی مجلس شدند

بیست نماینده خواستار برکناری علی مطهری از نایبرئیسی مجلس شدند

 

 

این نمایندگان در نامه خود به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تأکید کردند: علی مطهری به ‌علت مواضع و اظهارنظرهای اخیر نباید در کرسی نیابت ریاست مجلس شورای اسلامی باقی بماند.

محسن کوه‌کن نماینده مردم لنجان نیز طی تذکری در جلسه علنی دیروز گفت: انتظار ما از دوستانی که به آنها برای عضویت در هیئت‌رئیسه مجلس رأی داده‌ایم این است که در نطقها و نوشته‌هایشان به چند مسئله توجه کنند.

وی گفت: ‌آقای مطهری خواهش من از شما این است تا زمانی که به‌عنوان نایب‌رئیس مجلس در خانه ملت تشریف دارید از هرگونه نطق یا نامه‌ حاشیه‌ساز در شرایط فعلی که مشکلات اولیه مردم ما بیکاری فرزندان‌، تبعیضها و مشکلات اقتصادی است، دوری گزینید.

کوه‌کن ادامه داد: زیبنده نیست اعضای هیئت‌رئیسه نامه‌ای بنویسند و یا حرفی را بگویند که خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان فراهم کند. چنین موضوعی انتظار ما است.

وی با اشاره به هفته دولت خاطرنشان کرد: دراین هفته رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشور به دست منافقان به شهادت رسیدند. حال در چنین وضعیتی ما نباید مطالبی بگوییم یا نامه‌ای بنویسیم که اذهان عمومی را از مسئله اصلی که پرداختن به خدمات دولت است، دور کند.

این نماینده مجلس گفت‌: منافقین دراین کشور دهها هزار نفر را به شهادت رساندند و این موضوع سیاسی و گروهی نیست. به همین دلیل ما نباید مطالبی را بگوییم که به‌نوعی دیگران از آن برداشت کنند تا مسائل آن‌طور که مدنظر امام خمینی بود‌، مطرح نشود.

علی مطهری که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از صحن علنی خانه ملت را بر عهده داشت‌، در پاسخ به تذکر کوه‌کن گفت‌: ممکن است در اداره جلسه ملاحظاتی باشد اما هر نماینده در هرجایی می‌تواند نظر خودش را بگوید؛ بحث ما هم دراین زمینه این است که توضیح داده شود و توضیح دادن کار لازمی است و این به معنای حمایت از منافقان نیست!

گفتنی است برخی نمایندگان ازجمله محمدعلی پور مختار نماینده مردم کبودرآهنگ هنگام اعتراض کوه‌کن به توضیحات مطهری با بالا گرفتن دست خود‌،‌ در چند نوبت فریاد «مرگ بر منافق» سر دادند‌.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد نیز با حضور مقابل جایگاه هیئت‌رئیسه به اظهارات علی مطهری انتقاد کرد.

  مخالفت نمایندگان با فوریت طرح برگزاری علنی دادگاههای جرائم اقتصادی

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز یک‌فوریت طرح الحاق یک‌ تبصره به ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص اجرای علنی دادرسی درباره جرائم اقتصادی را موردبحث و بررسی قرار داده و با آن مخالفت کردند. وکلای ملت با 100 رأی موافق، 38 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از 218 نماینده حاضر در صحن علنی، با یک‌فوریت طرح مذکور مخالفت کردند. این طرح به‌صورت عادی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

گفتنی است در جریان بررسی فوریت این طرح محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران با اشاره به نظر قوه قضائیه درباره اصلاح قانون جهت برگزاری علنی دادگاه پرونده‌های مفاسد اقتصادی گفت: برگزاری غیرعلنی این دادگاهها موجب خدشه‌دار شدن اعتماد مردم به‌نظام می‌شود.

محمدجواد کولی وند نماینده مردم کرج و رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس نیز طی سخنانی به‌عنوان موافق یک‌فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص اجرای علنی دادرسی درباره جرایم اقتصادی با تأکید بر اینکه اعتماد مردم به‌نظام نباید خدشه‌دار شود، گفت: باید هزینه فساد اقتصادی در کشور را بسیار بالا ببریم تا از وقوع آن پیشگیری کنیم.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز با تأکید بر اینکه مشکل امروز کشور کمبود قانون نیست، بلکه عدم اجرای قوانین است، گفت: اجرای قانون علنی شدن دادگاههای جرایم اقتصادی جز آبروریزی برای خانواده‌های متدین، نتیجه‌ای نخواهد داشت!

  مصوبات نمایندگان

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان را موردبحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

همچنین بارأی مجلسیها لایحه معاهده بین ایران و جمهوری خلق چین درزمینهٔ معاضدت حقوقی در موضوعات کیفری تصویب شد.

خبر دیگر این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان جهت لغو بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان، طبق اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون تخصصی موافقت کردند.

براین اساس، نمایندگان مجلس با 131 رأی موافق، 19 موافق و 6 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در مجلس به لغو بررسی این لایحه طبق اصل 85 رأی دادند که طبق آن این لایحه در دستور کمیسیونهای تخصصی قرارگرفته و پس از بررسی جهت تصویب به صحن علنی می‌آید.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی دیروز با لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان موافقت کردند. مجلسیها همچنین در مصوبه‌ای مقرر کردند حسابهای بانکی اعضای هیئت‌مدیره شرکتهای متخلف با حکم قضایی مسدود شوند.

  انتخاب اعضای هیئت عالی گزینش

 در ادامه جلسه علنی دیروز سید حمزه امینی و ضیاء الله اعزازی بارأی نمایندگان مجلس به عضویت هیئت عالی گزینش درآمدند. همچنین «قاسم میرزایی نکو» و «پروانه مافی» نمایندگان دماوند و تهران بارأی نمایندگان مجلس در صحن علنی پارلمان عضو کمیسیون ماده 10 احزاب شدند.

«مصطفی ذوالقدر» و «اردشیر نوریان» نیز بارأی مجلسیها عضو کمیته اجرا‌، پیگیری و هماهنگیهای لازم جهت حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین شدند.

خبر دیگر این‌که بارأی نمایندگان «محمدابراهیم رضایی» و «مصطفی کواکبیان»‌ عضو دبیرخانه دائمی کنفرانسهای بین‌المللی فلسطین شدند.

  کلید خوردن تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس

 خبر دیگر این‌که تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس شورای اسلامی کلید خورد. این تحقیق و تفحص بر روی سه محور مجوزهای ساخت‌وساز‌، انتصابات و واگذاری املاک به برخی اعضای شورای شهر متمرکز خواهد بود.

به گزارش فارس، طراحان تحقیق و تفحص دراین مرحله خواهان اطلاعاتی از سازمان بازرسی کل کشور شده‌اند که در صورت اثبات تخلفات بنا دارند تقاضای آن را تقدیم هیئت‌رئیسه کنند.

  نطقها و تذکرات نمایندگان

 جهانبخش محبی نیا عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه مجلس در نطق میان دستور خود با انتقاد از آمار بالای بیکاری در کشور گفت: در جدول 17 بودجه، نزدیک به 50 موسسه غیردولتی میلیاردها تومان پول این ملت را دریافت می‌کنند و نظارتی بر آن نیست.

حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با انتقاد از وجود رانت در اقتصاد ایران‌، گفت: فیشهای نجومی تنها بخش کوچکی از غارت بیت‌المال در کوران فسادها و تبانیهای مدیریتی است.

همچنین تعداد 40 نفر از نمایندگان در تذکری به وزیر صنعت خواستار توضیح علت عدم مسائل زیست‌محیطی که خلاف اصل پنجاهم قانون اساسی است شدند.

منبع: کیهان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *