بورس تحصیلی اتحادیه اروپا در قالب تبادل استاد و دانشجو است

دسته: دانشجوی حقوق , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۵


بورس تحصیلی اتحادیه اروپا در قالب تبادل استاد و دانشجو است

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تهران:

بورس تحصیلی اتحادیه اروپا در قالب تبادل استاد و دانشجو است

 645190387

افشین آخوندزاده گفت: قدمت این پروژه همکاریهای علمی با کشورهای اروپایی به بیش از یک دهه میرسد.

وی گفت: بورسیه اراسموس ماندوس (بورسهای اتحادیه اروپا) با تمامی دانشگاههای دنیا تعامل دارد منتهی در درون این موضوع، کنسرسیومی شامل کشورهای جمهوری اسلامی ایران، عراق و یمن است که هر ساله یک سری از دانشگاهها را برای همکاریهای علمی انتخاب می‌کنند.

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تهران اظهار داشت: تاکنون کنسرسیومهای مختلفی هم‌چون «سلام 1»، «سلام 2» و غیره داشته‌ایم و آخرین پروژه در این امر با عنوان «مرحبا» است.

وی ادامه داد: در پروژه «مرحبا» دانشگاههای تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف، علوم‌پزشکی ایران و تهران حضور دارند.

وی تصریح کرد: پروژه «مرحبا» طرحی با هدف افزایش کیفیت آموزش عالی و گفت‌وگو بین فرهنگهای گوناگون از طریق تبادل دانشجو و استاد بین پنج دانشگاه ایران و ۹ دانشگاه اروپایی است.

آخوندزاده یادآور شد: این پروژه در غالب دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در راستای تبادل استاد و دانشجو عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاههایی که در این دوره از کنسرسیوم حضور دارند از کشورهایی همچون اسپانیا، آلمان، پرتقال، انگلستان و غیره هستند.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران اظهار کرد: اراسموس ماندوس بزرگ‌ترین بورسیه تحصیلی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و دانشگاه تهران همیشه پای ثابت پروژه‌های این بورسیه بوده است.

وی گفت: ثبت‌نام پروژه «مرحبا» در چارچوب طرح اراسموس ماندوس (بورسهای اتحادیه اروپا) از سوم دی‌ماه آغاز شده و تا 19 بهمن‌ماه ادامه دارد.

آخوندزاده افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام در این بورس باید به نشانی الکترونیکی http://www.usc.es/marhaba مراجعه کنند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات مربوط به ثبت‌نام، دریافت پذیرش و شرایط و مقررات دانشگاههای طرف همکاری با دانشگاه تهران را در آدرس ذکر شده مشاهده و اقدام به ثبت‌نام کنند.

آخوندزاده گفت: این پروژه که توسعه تواناییها و مهارتهای افراد و نیز افزایش تبادل دانشجویان، محققین و عوامل اجرایی میان اتحادیه اروپا و دانشگاههای آسیایی را تضمین می‌کند، فرصتی برای دانشجویان است.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران افزود: متقاضیان می‌توانند به‌منظور آشنایی بیش‌تر با این پروژه و دانشگاههای طرف قرارداد در ایران و اروپا، شرایط ثبت‌نام و رشته‌های موجود در ۹ دانشگاه اروپایی به سایتwww.usc.es/marhaba مراجعه کنند.

وی گفت: تسلط به زبان انگلیسی از شرایط لازم متقاضیان بوده و دانشجویانی که تقاضای خود را از طریق دانشگاه محل تحصیل به دفتر مشترک پنج دانشگاه ارسال کنند در اولویت ثبت‌نام قرار خواهند گرفت. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *