به‌زودی داعش را به تاریخ خواهیم سپرد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۵


به‌زودی داعش را به تاریخ خواهیم سپرد

فرمانده عملیات آزادسازی موصل:

بهزودی داعش را به تاریخ خواهیم سپرد

 82307007-71170559

فرمانده عملیات آزادسازی موصل با توجه به موفقیت ارتش عراق در آزادسازی دو محله از این شهر، گفت: بهزودی گروهک تروریستی داعش را به تاریخ خواهیم سپرد.

نیروهای ارتش عراق در ادامه پیشرویهای خود در سمت چپ شهر موصل موفق شدند دو محله «آربی جی» و «قادسیه دوم» را کاملاً از وجود تروریستها پاک‌سازی کرده و محله عدن را به محاصره درآورند.

این در حالی است که گروه تروریستی و تکفیری داعش با استفاده از تک‌تیراندازها و درست کردن دیوارهای بتونی در محلات این شهر مانع از پیشروی تانکها و اتومبیلهای ضدگلوله در شهر شدند.

سرلشگر نجم جبوری فرمانده عملیات آزادسازی موصل به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: داعش شکست‌خورده و مردم موفق شدند تروریستها و کسانی را که فکر می‌کردند ارتش عراق با ضعف وارد موصل می‌شود را مأیوس کنند.

وی افزود: عده‌ای در تلاش هستند تا اتهاماتی را به نیروهای ارتش عراق و سایر نیروهای عراقی شرکت‌کننده در عملیات آزادسازی موصل وارد کنند که صحت ندارد و ما هم آن را نخواهیم پذیرفت چون ارتش عراق با مسؤولیت کامل با موضوع موصل برخورد می‌کند.

به گفته فرمانده عملیات آزادسازی موصل آنها اجازه نخواهند داد برخی جریانها بخواهند ارتش عراق را که باقدرت در حال شکست دادن تروریستها است تضعیف بکنند.

این فرمانده ارتش عراق در ادامه اظهار داشت: داعش شکست‌خورده و اندک مقاومتهایش درهم‌شکسته می‌شود، اینکه پیشرویها به‌کندی پیش می‌رود به‌ضرورت حفظ جان مردم منطقه برمی‌گردد.

نجم جبوری تصریح کرد: ما در شهری علیه داعش می‌جنگیم که یک و نیم میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند.

وی تأیید کرد که منطقه نمرود از توابع بخش حمدانیه در جنوب شرقی موصل که یک منطقه تاریخی است در کنترل کامل ارتش عراق است.

برخی از افسران ارتش عراق در خصوص کیفیت نبردها به خبرنگار ایرنا در اربیل گفتند: داعش با استقرار تک‌تیراندازهای خود در منازل و ایجاد سوراخهای متعدد بین منازل در تردد بین منازل مردم بوده و می‌کوشد از پیشروی نیروها بکاهد ولی نیروهای ویژه ضد ترور عراق به‌خوبی این تاکتیک را خنثی کرده و هرروز مناطق بیشتری را پاک‌سازی می‌کنند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *