به‌روزرسانی ارائه خدمات ثبتی به الگویی برای کشورهای دیگر بدل شده است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۵


به‌روزرسانی ارائه خدمات ثبتی به الگویی برای کشورهای دیگر بدل شده است

رئیس سازمان ثبتاسناد و املاک کشور:

بهروزرسانی ارائه خدمات ثبتی به الگویی برای کشورهای دیگر بدل شده است

رئیس سازمان ثبتاسناد و املاک کشور بابیان اینکه در حال حاضر خوشبختانه از سیستم قدیمی و سنتی به مدرنترین شیوهها در ثبتاسناد رسیدهایم، تصریح کرد: برخی کشورها بسیار ابراز علاقه کردهاند که اقدامات ایران در کشور آنها اجرا شود و حاضرند مبالغ زیادی پرداخت کنند تا مشابه طرح اجراشده در مجموعه دفاتر اسناد رسمی ما در آنجا هم اجرا شود.

%d8%a8-%d9%87%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d9%87-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%ab%d8%a8%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%db%8c%db%8c

احمد تویسرکانی در گردهمایی سران دفاتر اسناد رسمی  ازدواج و طلاق استان کرمان با اشاره به اینکه امروز جایگاه سردفتری و نقش دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق روزبه‌روز شفاف‌تر و اهمیت آن برای همه روشن‌تر می‌شود، اظهار کرد: درگذشته مجموعه ثبت‌اسناد و دفاتر اسناد رسمی با حجم انبوهی از آسیب‌ها مواجه بود و شاید اگر می‌خواستیم آسیب‌های حوزه دفاتر اسناد رسمی را درگذشته بشماریم، لیست بلندی می‌شد که اکنون این امر حل شد. وی با اشاره به لازمه مدیریت کارآمد، تصریح کرد: باید بتوان متناسب با نیازمندی‌های جامعه تحولات را کلید زد و پاسخگوی جامعه بود، همواره تأکید بنده این بوده که همه افراد فکر و ساز‌و‌کاری را انتخاب کنند تا حقیقتاً اعتماد عمومی جامعه را جلب کنیم. رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور بابیان اینکه باید شیوه و روش‌ها به نحوی ساماندهی شود که آسیب‌ها کم، سرعت و رضایتمندی مردم افزایش و اعتماد مردم به اقدامات بالا برود و اقدامی خلاف امانت در این فرآیند روی ندهد، افزود: ما نمی‌توانیم خدماتی را برمدار 100 سال پیش به مردم ارائه کنیم و این مسأله برای جامعه قابل‌قبول نیست، بنابراین خوشبختانه بدون کمترین تحمیل هزینه‌ای به سازمان امر به‌روز کردن اقدامات انجام شد.

  از سیستم قدیمی و سنتی به مدرنترین شیوهها رسیدهایم

وی بیان کرد: در حال حاضر از سیستم قدیمی و سنتی به مدرن‌ترین شیوه‌ها رسیده‌ایم و حتی برخی کشورها بسیار ابراز علاقه کرده‌اند که اقدامات سازمان ایران در کشور آنها اجرا شود و حاضرند مبالغ زیادی پرداخت کنند تا مشابه طرح اجراشده در مجموعه دفاتر اسناد رسمی ما در آنجا هم اجرا شود. رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: کارهای مهمی را با همین ظرفیت‌های قانونی موجود می‌توان انجام داد و هدف ما ارتقا این وضعیت و رسیدن به نقطه‌ای که اعتماد عمومی را برمی‌گرداند و حفظ جایگاه کاتب بالعدل است.

تویسرکانی در خصوص وجود بازرس و اعزام آن‌ها، یادآور شد: بنده اعتقادی به اعزام بازرس ندارم و معتقد هستم ابتدا باید سازوکارها محکم باشد و سپس مسئولیت‌ها واگذار شود و کسانی که قربت الی الله آن می‌پذیرند، واقعاً اجرا و اگر کم‌کاری کنند، مسئول هستند و گاهی هم برخی کم‌کاری‌ها مضرات و آسیب‌های فراوانی را به جامعه وارد می‌کند، ضمن اینکه ما بار مسئولیت میلیون‌ها نفر را به گردن بگیریم و در قبال آن پاسخگو هستیم.

  ضرورت تغییر دفاتر اسناد ازدواج و طلاق به شکل ماشینی

وی بابیان اینکه قانون نگاه به سردفتری ازدواج طلاق را به‌عنوان شغل قلمداد نکرده است، البته ما گرفتار یک خلأ جدی در حوزه قانون‌گذاری و به تشکیلات جدی در این زمینه نیاز داریم، افزود: در قدم نخست پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم مصوبات مجلس را در این زمینه داشته و به‌تدریج پروژه‌هایی انجام شود، همچنین جلوگیری از جعل هویت در حال انجام است و لازم است دفاتر اسناد ازدواج و طلاق را تغییر دهیم و به شکل ماشینی دربیاوریم. به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، همچنین در این گردهمایی رضا طالبی زاده، مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان بابیان اینکه حذف دست‌نویسی اسناد رسمی و الکترونیکی کردن ثبت معاملات از اقدامات بسیار خوب این سازمان بوده است، اظهار کرد: سال 93 انتخابات کانون سردفتران و دفتر یاران کرمان برگزار شد که امیدواریم بتوانیم با اعضای جدید هیأت مدیره به‌سرعت اقدامات را پیش ببریم. در ادامه این سفر رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمان دیدار کرد و با ارائه گزارش از روند تحولات صورت گرفته در سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در سال‌های اخیر و حرکت این سازمان به سمت حذف فرآیندهای سنتی و کاهش مراجعات به جهت تکریم ارباب‌رجوع و ارتقاء سلامت اداری، گفت: به حمدالله در همه بخش‌های ثبتی در این سال‌ها سازوکارهای جدیدی ایجاد کرده‌ایم که این تحولات بارها از سوی ریاست قوه قضاییه مورد تأیید قرارگرفته و رضایتمندی مردم شریف را در پی داشته است.

  آغاز عملیات احداث ساختمان اداره ثبتاسناد و املاک منطقه دو شهر کرمان

در پایان این سفر به استان کرمان، تویسرکانی کلنگ احداث ساختمان اداره ثبت‌اسناد و املاک منطقه دو کرمان به زمین زده شد. در مراسم کلنگ زنی این ساختمان که 3هزار و 500 متر زیربنا دارد، رئیس‌کل دادگستری و جمعی از اعضای شورای قضایی استان نیزحضور داشتند.

منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *