بهترین گزینه برای انتخابات 96

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵


بهترین گزینه برای انتخابات 96

بهترین گزینه برای انتخابات96

99

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی تحت عنوان “خصومت و دشمنی ترامپ با ایران موجب میشود که روحانی در قدرت باقی بماند اما کار را برای او سخت خواهد کرد “به گمانهزنی درباره انتخابات پیش روی ریاست جمهوری پرداخته و به نقل از برخی مقامات بدون ذکر نام آنها عنوان کرده است که “روحانی بهترین گزینه برای انتخابات 96 است”.

در این گزارش می‌خوانیم: رویکرد سخت‌گیرانه ترامپ نسبت به ایران به‌احتمال‌زیاد موجب تقویت پایگاه حمایتی از روحانی می‌شود؛ هرچند چالشهایی را نیز برای روحانی به همراه دارد و کار را برای تیم میانه‌روها سخت می‌کند.

درحالی‌که سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ایران باقی‌مانده و در آمریکا دولتی متخاصم، کاخ سفید را در دست گرفته است به نظر می‌رسد که تندروهای ایران دست‌کم تاکنون از تلاش برای باز پس گرفتن ریاست جمهوری عقب کشیده‌اند. حتی یک نامزد تندرو هم که چالشی برای روحانی باشد معرفی نشده و در عوض مقامات ایران از او به‌عنوان بهترین گزینه برای کنار آمدن با دوران ریاست جمهوری ترامپ نام می‌برند.

یکی از مقامات ارشد ایران که نخواسته نامش فاش شود، می‌گوید: برای حفظ جمهوری اسلامی از تهدیدهای خارجی ما باید اختلافاتمان را کنار بگذاریم و علیه دشمن متحد شویم؛ در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که روحانی بهترین گزینه برای نظام باشد.

برخی تحلیلگران می‌گویند تندروهای ایران به این نتیجه رسیده‌اند که نیاز دارند روحانی در قدرت باقی بماند؛ درصورتی‌که او رئیس‌جمهور باشد، با شکسته شدن توافق هسته‌ای واشنگتن مورد سرزنش قرار خواهد گرفت نه تهران. در حال حاضر یک رئیس‌جمهور تندرو می‌تواند موجب تشدید تنشها میان تهران و واشنگتن شود.

 البته تلاشهای روحانی برای کمرنگ کردن خصومتهای ایران با غرب نیز با لفاظیهای ضدآمریکایی همراه است چراکه این موضوع یکی از اصول تفکر ایرانیان از زمان انقلاب است؛ روحانی در مراسم 22 بهمن که هزاران نفر شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند، اظهارات ضدآمریکایی داشت که مانند بسیاری از تندروها بود.

روحانی در روز 22 بهمن به‌گونه‌ای صحبت کرد که گویا انتخاب مجدد او فرصتی برای ایرانیان است که مخالفت خود با واشنگتن را نشان دهند؛ او گفت: ملت ما در انتخابات پیش‌رو به‌تمامی تهدیدها و فشارها پاسخی مناسب خواهد داد.

به نظر می‌رسد مردم ایران نیز تمایل دارند که روحانی در قدرت باقی بماند؛ هر چند بسیاری از مردم از منافع ناچیز برداشته شدن تحریمها شکایت می‌کنند و آنهایی که امید داشتند روحانی سیاستهای اجتماعی سخت‌گیرانه را اصلاح کند از عدم ایجاد تغییر، دلسرد شده‌اند؛ با این ‌وجود به نظر می‌رسد تمایل بسیار کمی به تغییر مسیر در انتخابات پیش‌رو وجود داشته باشد.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *