بزرگ‌ترین پیامد لایحه جامع وکالت، اجباری شدن حضور وکیل است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۳ آبان ۱۳۹۵


بزرگ‌ترین پیامد لایحه جامع وکالت، اجباری شدن حضور وکیل است

بزرگترین پیامد لایحه جامع وکالت، اجباری شدن حضور وکیل است

سید محمود علیزاده طباطبایی یکی از وکلای فاطمه هاشمی در حاشیه احضار موکلش به شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه به سؤالات خبرنگاران پاسخ میدهد.

Young woman holding scales of justice and a gavel with the camera focus on the scales

یک وکیل دادگستری بابیان اینکه طبق اصل 35 قانون اساسی داشتن وکیل حق همه افراد است، گفت: در لایحه جامع وکالت قرار براین است که حضور وکیل اجباری شود و این بزرگ‌ترین پیامد لایحه جامع وکالت خواهد بود.

علیزاده طباطبایی، در خصوص پرونده محمدعلی طاهری، اظهار کرد: بعدازاینکه حکم اعدام ایشان با اتهام افساد فی‌الارض نقض شد سه اتهام جدید برای ایشان مطرح شد؛ یکی ارتداد، یکی سب‌النبی و دیگری اجتماع و تبانی که برای هر سه مورد قرار منع تعقیب صادر شد و این قرار قطعی شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده عیسی سحرخیز خاطرنشان کرد: پرونده ایشان در شعبه اول دادگاه کیفری استان است ولی هنوز تعیین وقت نشده. منتظریم تا وقت رسیدگی آن تعیین شود.

این وکیل دادگستری در خصوص شکایت فاطمه راکعی از حسین شریعتمداری نیز گفت: این شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه موجود است و آنجا می‌ماند تا مشمول مرور زمان شود زیرا شکایتهای ما از روزنامه‌های کیهان، روزنامه جوان و خبرگزاری فارس معمولاً در دادسرای فرهنگ و رسانه می‌ماند تا مشمول مرور زمان شود.

علیزاده طباطبایی با تأکید بر اینکه اخیراً برای هیچ‌کدام از دخترهای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی احضاریه‌ای صادر نشده است، تصریح کرد: در مورد آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی نیز اعاده دادرسی به شعبه اول دیوان عدالت اداری فرستاده‌شده و منتظر اعاده دادرسی هستیم.

وی در خصوص لایحه جامع وکالت ضمن تأکید بر اینکه جمع کثیری از حقوقدانها در مجلس حضور دارند و امیدوار هستیم که این لایحه سرنوشت خوبی داشته باشد، گفت: استقلال جامعه وکالت باید حفظ شود و علاوه بر آن اجباری شدن وکالت نیز باید موردتوجه قرار گیرد. اصل 35 قانون اساسی داشتن وکیل را حق همه افراد می‌داند.

این وکیل دادگستری افزود: از 15 میلیون پرونده‌ای که در سال در دادگستری رسیدگی می‌شود کمتر از یک درصد باوجود وکیل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. در لایحه جامع وکالت قرار براین است که حضور وکیل اجباری شود و این بزرگ‌ترین پیامد لایحه جامع وکالت خواهد بود.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *