برگزاری تظاهرات گسترده مردم یمن در اعتراض به طرح «ولد الشیخ»

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۵


برگزاری تظاهرات گسترده مردم یمن در اعتراض به طرح «ولد الشیخ»

المسیره گزارش داد:

برگزاری تظاهرات گسترده مردم یمن در اعتراض به طرح «ولد الشیخ»

به نقل از المسیره، هزاران نفر از مردم یمن با برگزاری تظاهراتی گسترده در صنعا پایتخت این کشور بیش از 19 ماه تجاوز عربستان به یمن و اقدامات نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در روند صلح این کشور را محکوم کردند.

862167467

بر اساس این گزارش، هزاران نفر از مردم دراین راهپیمایی گسترده، 19 ماه تجاوز عربستان به یمن و طرح «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای برقراری صلح دراین کشور را محکوم کردند. مردم با تجمع در برابر هتل ولد الشیخ، فریاد زدند که «برو»، «ما تسلیم نمی‌شویم».

«اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل که اخیراً برای ارائه طرح خود به نیروهای یمنی به صنعا سفرکرده بود، با استقبال سرد آنها مواجه شد، به‌گونه‌ای که احزاب و جریانهای سیاسی برجسته وی را به دلیل جانب‌دارانه بودن طرحش به حضور نپذیرفتند.

در همین راستا و پیش‌ازاین شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه‌ای در واکنش به طرح فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور، اعلام کرده بود: ولد الشیخ ثابت کرد که در مسأله یمن بی‌طرفانه عمل نمی‌کند.

همچنین محمد عبدالسلام سخنگوی انصار الله یمن تاکید کرده بود: ولد الشیخ خود را در برابر آلام و رنجهای مردم یمن که از تجاوز به کشور نشأت می‌گیرد، به نادانی می‌زند.

به‌علاوه کنگره ملی یمن تصریح کرده بود که طرح ولد الشیخ جنبه‌های اساسی و اصلی برای حل بحران یمن به‌ویژه توقف کامل جنگ و همچنین رفع محاصره از یمن را در برندارد و فقط دربردارنده دیدگاه یکی از طرفین است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *