برگزاری آزمون برای پذیرش دانشجویان خارجی فارسی‌زبان

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۵


برگزاری آزمون برای پذیرش دانشجویان خارجی فارسی‌زبان

برگزاری آزمون برای پذیرش دانشجویان خارجی فارسیزبان

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم اعلام کرد: وزارت علوم برای اعطای بورسیه تحصیلی به متقاضیان ادامه تحصیل در ایران، در کشورهایی که بیشترین تقاضا رادارند کنکور برگزار می‌کند.

صمد حاج جباری با اشاره به برگزاری کنکور برای اعطای بورسیه تحصیلی در کشورهایی که بیشترین متقاضی رادارند، گفت: امسال این آزمون برگزار نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای بورس دانشجویان غیر ایرانی، هیئتی از وزارت علوم به کشورهایی که بیشترین متقاضی ادامه تحصیل در ایران رادارند اعزام می‌شود تا با برگزاری آزمون دراین کشورها، بهترین دانشجویان برای تحصیل در ایران انتخاب شوند.

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی افزود: به‌عنوان‌مثال، کشورهای افغانستان و تاجیکستان بیشترین تقاضا برای ادامه تحصیل در ایران رادارند، بر همین اساس برنامه‌ریزیهای لازم با مسئولان ذی‌ربط این دو کشور صورت گرفته است، به‌محض اینکه آمادگی خود را اعلام کنند، هیئتی از وزارت علوم برای برگزاری آزمون دراین کشورها اعزام می‌شود.

وی افزود: برای شرکت دراین آزمون ابتدا متقاضیان باید ثبت‌نام کرده و بعد از به حدنصاب رسیدن تعداد متقاضیان که معمولاً سه برابر ظرفیتی است که جمهوری اسلامی برای بورس متعهد شده، گروه اعزامی آزمون را برگزار می‌کند.

حاج جباری یادآور شد: با توجه به این مسأله که کشور ما بورس ارائه می‌دهد، شرایط خود را اعلام کرده و در انتظار پاسخ کشورهای مذکور هستیم.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *