بررسی آسیبهای وارده به دانش آموزان

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۵


بررسی آسیبهای وارده به دانش آموزان

معاون رئیس قوه قضاییه تشریح کرد:

بررسی آسیبهای وارده به دانش آموزان

 5

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه آخرین وضعیت اجرای طرح نماد و سند ملی پیشگیری از جرم را تشریح کرد.

محمدباقر الفت در خصوص اجرای طرح نظام مراقبت دانش‌آموزی در مدارس گفت: به‌منظور اعمال فعالیتهای پیشگیرانه این طرح در مدارس و برای دانش آموزان اجرا می‌شود که به‌اختصار نماد نامیده می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت آموزش‌وپرورش گفت: سند ائتلاف نظام مراقبت دانش‌آموزی با حضور پرتعداد مسؤولان کشوری، اخیراً در آموزش‌وپرورش به امضای متولیان مربوطه رسید.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: دراین خصوص انسجام و یکپارچگی بین دستگاهها و نهادهای مختلف برقرار شد.

الفت در خصوص بررسی آسیبهای موجود در مدارس گفت: خوشبختانه درک صحیحی از آسیبهای جدی که در محیط آموزشی به دانش آموزان برای آنها ایجاد می‌شود، در بین متصدیان این سند وجود داشت و این موارد بررسی می‌شود.

معاون رئیس قوه قضاییه از تقسیم‌کار ملی دراین حوزه خبر داد و افزود: به یک هماهنگی و هم‌صدایی واحدی در حوزه مراقبت از دانش آموزان رسیدیم و متصدیان از فعالیتهای جزئی فاصله می‌گیرند.

ابلاغ سند نماد، به‌زودی

الفت تصریح کرد: کارشناسان از سوی دستگاههای مختلف معرفی‌شده و کمیته‌های مربوط به اجرای سند فعال‌شده است به همین منظور فعالیتهای مربوط به سند در حال ساماندهی است و این سند به‌زودی ابلاغ می‌شود

معاون رئیس قوه قضاییه در ادامه و در خصوص آخرین وضعیت سند ملی پیشگیری از جرم گفت: با توجه به قوانین عادی مثل قانون نظام سلامت اداری که بر تدوین این سند از سوی قوه قضاییه تصریح کرده است، به دنبال اجرای این سند هستیم

الفت افزود: علاوه براین به دنبال این هستیم که در قانون برنامه ششم توسعه، مجلس به موضوع پیشگیری از جرم اهمیت دهد.

وی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در رابطه با این سند انجام‌شده است و به‌زودی تدوین سند نهایی می‌شود.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *