برخی می‌خواهند «سلامت» را وارد حاشیه کنند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۵


برخی می‌خواهند «سلامت» را وارد حاشیه کنند

وزیر بهداشت:

برخی میخواهند «سلامت» را وارد حاشیه کنند

وزیر بهداشت در پاسخ به برخی حاشیهسازیها در حوزه سلامت، گفت: اینکه همه نسبت به حوزه سلامت کشور حساس باشند، بسیار خوب است، اما حساس بودن افراطی هم خیلی مناسب نیست و فکر میکنم که برخی میخواهند با ایجاد حساسیت افراطی وزارت بهداشت را وارد حاشیه کنند.

%d8%a8%d8%b1%d8%ae%db%8c-%d9%85%db%8c%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%af-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%b1%d8%a7-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%ad%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%87-%da%a9%d9%86

دکتر سید حسن هاشمی، در واکنش به برخی اظهارنظرها، حاشیه‌سازیها و حساسیت‌زاییهایی که نسبت به حوزه سلامت و حتی شخص خودش مطرح می‌شود، گفت: باید توجه کرد که حساسیت داشتن در برخی موارد خوب است و اینکه همه نسبت به حوزه سلامت کشور حساس باشند، بسیار خوب است.

نباید اجازه حاشیه‌سازی را بدهیم

وی بابیان اینکه البته زیاده‌روی در این موضوع و حساس بودن افراطی هم خیلی مناسب نیست، ادامه داد: فکر می‌کنم که برخی با ایجاد حساسیت افراطی می‌خواهند وزارت بهداشت را وارد حاشیه‌ کنند. براین اساس هم خودمان باید حواسمان را جمع کنیم و مواظب باشیم و اشتباه نکنیم و هم اجازه حاشیه‌سازی را ندهیم.

مردم انتظار دارند پروژه‌هایمان را به سرانجام برسانیم

هاشمی همچنین اظهار کرد: ما در وزارت بهداشت موظفیم یکسری اقدامات را انجام دهیم و پروژه‌هایی را که آغاز کردیم، به نتیجه برسانیم. از طرفی در سال پایانی دولت یازدهم هم به سر می‌بریم و باید قدر زمان باقی‌مانده را بدانیم و حداکثر تلاشمان را در جهت سلامت مردم انجام دهیم و بتوانیم اقداماتی را که آغاز کردیم به سرانجام برسانیم.

وزیر بهداشت بابیان اینکه بنابراین چنین تلاشهایی برای ما اهمیت دارد، ‌افزود: مردم هم همین انتظار را از ما دارند و خواسته‌شان چیزی غیرازاین نیست. براین اساس ما هم سعی می‌کنیم که در همین راه قدم برداشته و این موضوع را رعایت کنیم.

هاشمی درعین‌حال به ارائه برخی آمارهای اشتباه در طرح تحول نظام سلامت اشاره و اظهار کرد: برخی افراد کلی‌گویی می‌کنند و گاهی به‌صورت نسنجیده آمار و اطلاعات ارائه می‌دهند، این در حالی است که باید بدانیم در طرح تحول نظام سلامت ورودی به بیمارستانها هشت درصد افزایش یافت و هزینه‌ای هم بابت تقاضاهای القایی تحمیل نشد. درعین‌حال بیمارستانهای کشور که در طول 10 سال گذشته طرازشان منفی شده بود، با آغاز طرح تحول سلامت از ورشکستگی نجات یافتند.

وی درعین‌حال با اشاره به مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌ها، گفت: باید توجه کرد که ادامه این وضعیت به شرطی است که بیمه‌ها پولشان پرداخت کنند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *