برجام نه پیروزی کامل و نه شکست صد درصد بود

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۵ دی ۱۳۹۵


برجام نه پیروزی کامل و نه شکست صد درصد بود

وزیر کشور:

  برجام نه پیروزی کامل و نه شکست صد درصد بود

  اقتصاد باید مردم محور شود

وزیر کشور گفت: برخی تحلیلها در مورد برجام بیان میکند که هیچ نتیجه مثبتی از آن به دست نیامده اما ما معتقدیم برجام نتایج مثبت هم داشته و نه پیروزی کامل، نه شکست صد درصد بوده است.

%d8%a8%d8%b1%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d9%86%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b2%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%87-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa-%d8%b5%d8%af-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af-%d8%a8

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: تلاش داریم در مسیر تقویت تولید داخلی گامهای بلندتری برداریم و توفیقاتی نیز در پسا برجام حاصل‌شده البته طرح شرایط پسا برجام به معنی این نیست که ما به‌طرف مقابل خود در روابط خارجی اطمینان کامل داریم.

وی افزود: حمایتهای و هدایتهای رهبر معظم انقلاب در مسیر برجام و هم‌چنین صبر و استقامت مردم ایران اسلامی بود که نتایج موردنظر را برای ما به ارمغان آورد و آن‌چه به دست آوردیم به‌واسطه اقتدار و مقاومت ما بوده است. یقین داریم که هرگاه از مقاومت دست برداریم دشمن دشمنی می‌کند. وزیر کشور بیان کرد: ما یقین داریم که هرگاه از مقاومت و تلاش دست برداریم، دشمن دشمنی خواهد کرد و در این‌که آنها با نظام اسلامی دارند شکی نیست بنابراین ما یک رویارویی را پیگیری می‌کنیم که طی آن امتیاز دریافت کنیم. رحمانی فضلی خاطرنشان ساخت: برخی تحلیلها و نگاهها نسبت به فعالیت دولت در حوزه برجام که ناشی از ناآگاهی است این مسأله را مطرح می‌کند که هیچ نتیجه مثبت و موفقیتی از برجام به دست نیامده است اما ما معتقدیم برجام نه پیروزی صد در صد و نه شکست صد در صد بوده است. وی تصریح کرد: در زمینه برجام ما توانستیم در برخی حوزه‌ها اراده خود را حاکم کنیم و شرایط سختی که بر ما مستولی بوده است را رفع کنیم و برای ادامه این روند هم باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

رحمانی فضلی گفت: در شرایط پسا برجام وضعیت بهتری برای بهره‌مندی از تکنولوژی و فناوری روز دنیا و هم‌چنین تجهیزات تولید فراهم‌شده و از سوی دیگر بستر اعطای تسهیلات به تولید و صنعت کشور مهیا شد.

فقدان مدل جامع در مدیریت اقتصاد کشور قبل از اقتصاد مقاومتی

وزیر کشور ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مدلهای مختلفی را در اقتصاد کشور دنبال کرده و همه را تجربه کرده‌ایم و یکی از خلأهای ما این بود که فاقد یک مدل جامع و کامل در حوزه مدیریت اقتصاد بوده‌ایم. رحمانی فضلی افزود: مدل و راهبردی که مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی برای اقتصاد کشور مطرح کرد روشی است که توانست اجماع در کشور ایجاد کند و همه به‌ضرورت پیاده‌سازی آن معتقد هستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند اقتصاد مقاومتی باید مردم محور باشد که این اصل مهمی در رشد اقتصاد است و باید فصل‌الخطاب همه ما باشد که البته وجود رسوباتی در نظام اقتصاد کشور مانعی برای تحقق آن است. وزیر کشور خاطرنشان ساخت: در اقتصاد کشور و نظام اداری، بانکی و مالیاتی کشور ما یک ریل‌گذاری انجام‌شده که مربوط به دهه چهل است و این سیستم تمرکزگرایانه و دولتی صرف، نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشد.

نظام بودجهریزی و اداری کشور هنوز هم تمرکزگرایانه است

رحمانی فضلی گفت: نظام بودجه‌ریزی کشور نیز یک نظام کاملاً تمرکزگرایانه بوده است و سیکل باطلی را دنبال می‌کرد که هنوز هم در کشور شاهد آن هستیم و سیستم اداری نیز این نظام بودجه‌ریزی را حمایت می‌کند. وی ادامه داد: امروز رشد اقتصاد کشور مستلزم افزایش مشارکت بخش خصوصی و مردمی است و باید فضای هم‌افزایی ایجاد شود تا بتوانیم اقتصاد را به پویایی برسانیم. وزیر کشور تصریح کرد: ظرفیتهای استانها در حوزه اقتصاد کشور باید فعال‌تر شده و برای رسیدن به سند توسعه هر استان، برنامه‌ریزی مدون صورت گیرد. رحمانی فضلی گفت: اقتصاد کلان ما مرکب و ممزوج از تمامی فعالیتهای اقتصادی است که تولید، مصرف، توزیع، متاپروژه‌ها و پروژه‌های کوچک ابعاد آن را تشکیل می‌دهند و برای ایجاد رشد و توازن، از هیچ‌یک از این ابعاد نباید غافل شویم.

اولویت دولت متاپروژهها و طرحهای بزرگ اقتصادی است

وی اضافه کرد: البته اولویت دولت متاپروژه‌ها و طرحهای بزرگ اقتصادی است اما به این معنا نیست که از پروژه‌های کوچک غافل شویم و نقش مهم آنها را نادیده بگیریم. وزیر کشور افزود: به همان میزان که باید تلاش کنیم اقتصاد کشور را به پیش ببریم و اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیم، باید در زمینه آسیبهای اجتماعی نیز گام مؤثر برداریم که خوشبختانه در دولت یازدهم برای اولین بار یک برنامه‌ریزی جامع برای کاهش آسیبهای اجتماعی انجام‌شده است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *