برای کاهش آسیبهای اجتماعی نباید منتظر سازمانها بمانیم

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۵ مهر ۱۳۹۵


برای کاهش آسیبهای اجتماعی نباید منتظر سازمانها بمانیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاح نمایشگاه عطر سیب:

برای کاهش آسیبهای اجتماعی نباید منتظر سازمانها بمانیم

533498289

حجت‌الاسلام خاموشی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای کاهش آسیبهای اجتماعی نباید منتظر سازمانها بمانیم بلکه خود مردم باید اقدام کنند.
سید مهدی خاموشی در این مراسم ضمن تشکر از شهرداری تهران و شورای شهر به خاطر برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگی عطر سیب، گفت: جا دارد از افراد مشغول در غرفه‌ها که کالاها را با دقت انتخاب و با ارزان‌سازی در خدمت هیاتها قرار می‌دهند نیز تشکر ویژه کنیم.
وی با بیان این‌که خط سیر امام حسین (ع) همان نقش جهاد امروز است، افزود: اسلام با پیامبر عظیم‌الشأن آغاز و با امام حسین تداوم یافت و در زمان کنونی می‌خواهند این خط در صحنه جهانی به انحراف بکشند.
خاموشی با اشاره به این‌که ما در جهان امروزی برخی از پیامهای محتوایی زیارت عاشورا درم یابیم، اظهار کرد: امروزه در پس پرده‌ها دشمنیها آشکار شده و در مقابل حق صف‌آرایی شده است.
این مسئول با بیان این‌که در این ایام باید به واقعه عاشورا، جریان امام حسین و أربعین بسیار جدی پرداخته شود، ادامه داد: پیاده‌روی أربعین نقش تعیین‌کننده‌ای در آیین و روش دینی ما ایفا می‌کند.
وی با اشاره به مسئولیتهای اجتماعی گفت: هیاتهای مذهبی أمت امام و ولی‌فقیه هستند و این در حالی است که اگر رهبر أمت از آسیبهای اجتماعی موجود ناراحت است، این مردم هستند که باید برای رفع آن تلاش کنند.
خاموشی با بیان این‌که حدود ١۶٧هزار طلاق در طول سال ثبت می‌شود، افزود: اگر هر حیاتی بتواند با ترویج فرهنگ و آشنایی أفراد با وظائف خود در خانواده از جمله پدر و مادر و فرزند، از طلاق جلوگیری کند، این آمار به طور قابل ملاحظه کاهش خواهد یافت.
وی با اعلام این‌که برای کاهش آسیبها نباید منتظر سازمانها باشیم، افزود: امت باید خودشان اقدام کنند. خاموشی خاطر نشان کرد: پیام محرم، زندگی صحیح در مسیر وحی و مسیری اولیاالله است.
در ادامه این مراسم مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران ضمن تبریک به مناسب هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس به کاهش میزان جرائم در ماههای محرم و صفر و رمضان اشاره کرد و گفت: کاهش جرائم در این ماهها به معنای افزایش مقاومت است. ما درس مقاومت را از عاشورا گرفته‌ایم و شاهد این مثال هم قیام پانزده خرداد سال 42 و نخستین راهپیمایی طولانی
کشور است.
وی افزود: اینکه امام راحل فرمودند هر چه داریم از محرم و صفر است کاملاً درست است در واقع نه تنها ما که کل دنیای اسلام ظفرمندیهای خود را از مکتب امام حسین (ع) دارد. به طور حتم اگر این راه را دنبال کنیم به پیروزیهای بزرگی در جهان اسلام خواهیم رسید.
مجتبی عبدالهی نیز در این مراسم با بیان این‌که چندسالی است که نمایشگاه عطر سیب بسیار پرشور برگزار می‌شود، گفت: در چهاردهمین نمایشگاه بزرگ فرهنگی عطر سیب، ٢۴٠ غرفه داریم و ١١٠صنف در این نمایشگاه فعالیت می‌کنند که بیش از ۵ هزار کالا ارائه می‌شود و با هماهنگیهای صورت گرفته با اصناف، کالاهای ارائه شده بین ٢٠تا ۴٠ درصد نیز تخفیف دارند.
وی با بیان این‌که فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته وسیعتر شده است، تصریح کرد: ١٣ سالن در فضایی حدود ٢١هزار متر مربع در چهاردهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب حضور دارند.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این‌که در این دوره از نمایشگاه توجه به هیاتهای فرهنگی و انقلابی و هم چنین نگاه فرهنگی افزایش یافته است، اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری عطر سیب با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی طی ماههای قبل تشکیل و انشالله هرماه این شورا در حوزه عطر سیب جلسات متعدد با محوریت موضوع فرهنگی عطر سیب برگزار خواهد کرد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه با بیان این‌که همه استحضار داریم که در ماههای محرم و رمضان شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی، بزهکاری و مراجعات به دستگاههای قضائی هستیم، افزود: باید به این موضوع توجه کرد که به چه دلیل در این ایام خاص شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی هستیم چرا که در این ایام ما شاهد این هستیم که مسائل دینی و مذهبی تأثیرگذاری بالایی خواهند داشت.
عبدالهی ادامه داد: با توجه به این موضوع می‌توانیم با برنامه‌ریزیهای اصولی در ماههای دیگر نیز با استفاده از ظرفیتهای دینی و مذهبی شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی و بزهکاریها باشیم.
وی با اعلام این‌که هیاتهای مذهبی، قدرتهای نرم نظام و پرچم‌دار فرهنگی ما محسوب می‌شوند، خاطر نشان کرد: با اعتقاد به این موضوع ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیتهای موجود، در زمینه‌های مربوطه برنامه‌ریزیهای مهمی انجام دهیم.
این مسئول با بیان این‌که ١٩هزار هیات مذهبی در تهران داریم، اظهار کرد: ما خادم ١۶ هزار هیات مذهبی در نمایشگاه عطر سیب خواهیم بود.
وی با اعلام این‌که شهرداری و معاونت فرهنگی بیش از گذشته در خدمت هیاتها و تبلیغات اسلامی خواهیم بود، افزود: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های مشترک فرهنگی داشته باشیم. عبدالهی در پایان گفت: حدود ١۵ هزار نَفَر از خادمین اربعین پرسنل شهرداری هستند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *