برای جلوگیری از فرار داعشیها، روسیه حمص و ادلب را هدف قرار می‌دهد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۵


برای جلوگیری از فرار داعشیها، روسیه حمص و ادلب را هدف قرار می‌دهد

لاوروف:

برای جلوگیری از فرار داعشیها، روسیه حمص و ادلب را هدف قرار میدهد

 650956655

وزیر خارجه روسیه گفت، هواپیماهای روسیه برای جلوگیری از فرار داعش از موصل به سوریه در حال انجام حملات هوایی در حمص و ادلب هستند.

به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در لیما پرو و در جریان نشست اپک گفت: نیروی هوایی روسیه و سوریه در ادلب و حمص دست به حملات هوایی علیه داعش زده‌اند تا از فرار این تروریستها از موصل به سوریه جلوگیری کنند.

در حالی‌که دو وزیر خارجه درباره سوریه، یمن و اوکراین مذاکرات “سازنده‌ای” داشتند اما لاوروف صحبتهای وزارت خارجه آمریکا درباره دست داشتن روسیه در حمله هوایی به پنج بیمارستان در حلب و ادلب را محکوم کرد. وزارت دفاع روسیه مکرراً گفته که جنگنده‌های روسی در 30 روز گذشته در حلب پرواز نکرده‌اند و تنها ادلب و حمص را هدف حملات هوایی خود قرار داده‌اند تا انبارهای تسلیحاتی آنها را بمباران کنند. وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: اظهارات وزارت خارجه آمریکا درباره هدف قرار گرفتن این پنج بیمارستان در حلب و ادلب از سوی هواپیماهای روسی مورد قبول نیست. من امیدوارم که اینها گفته‌های وزارت خارجه آمریکا نباشد. این دیدار میان وزرای خارجه آمریکا و روسیه نخستین دیدار از زمان انتخاب دونالد ترامپ، به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا محسوب می‌شود و لاوروف پیش از این دیدار گفته بود که روابط میان دو کشور با این این روند منفی به جایی نمی‌رسد و ادامه هم پیدا نمی‌کند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *