باید با تحریمها مبارزه کرد نه تبعیت اجرای تعهدات FATF به‌هیچ‌عنوان درست نیست

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۵


باید با تحریمها مبارزه کرد نه تبعیت اجرای تعهدات FATF به‌هیچ‌عنوان درست نیست

ولایتی درجمع خبرنگاران:

باید با تحریمها مبارزه کرد نه تبعیت اجرای تعهدات FATF بههیچعنوان درست نیست

 

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلح نظام پس از دیدار با معاون بان کی مون در امور بشردوستانه در پاسخ به پرسشی درباره اجرای تحریمها علیه برخی نهادهای کشورمان در چارچوب FATF تعهدات گروه مالی مبارزه با پول‌شویی تصریح کرد: اجرای این تعهدات به‌هیچ‌عنوان درست نیست.

وی گفت:آنچه مسلم است هدف دستگاه‌های مالی بین‌المللی محروم کردن کشورمان از امکانات مالی و تسهیلات اقتصادی و مالی بین‌المللی است.ولایتی تأکید کرد: این نوعی تحریم و محروم کردن جمهوری اسلامی ایران و فعالان اقتصادی است که حتماً نباید از ان تبعیت کنیم.

باید با تحریمها مبارزه کرد نه تبعیت

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: باید با تحریمها و محدودسازیهای مالی علیه کشورمان مبارزه کنیم نه اینکه از آن تبعیت شود و در آن چارچوب حرکت کنیم.

علی‌اکبر ولایتی پس دیدار معاون بان کی مون در امور بشردوستانه در پاسخ به پرسشی با هشدار درباره پیامدهای امنیتی اجرای تصمیمات نهادهای مالی بین‌المللی گفت:‌ دلیل تحریم قرارگاه خاتم و دیگر دستگاه‌ها و سازمانهایی که پیشتاز مبارزه با صهیونیستها و حامیان صهیونیستها هستند این است که این سازمانها پیشتاز مبارزه با کشورهایی هستند که علیه اسلام و مبارزات ضد صهیونیستی حرکت می‌کنند. وی افزود: این سازمانها، دهه‌ها پرچم‌دار مبارزه با صهیونیسم و حامیان صهیونیستها بودند و مهم‌ترین علت تحریم آنان همین است. ولایتی تأکید کرد : بدون تردید این تحریمها مانع از این نمی‌شود که سپاه قدس یا قرارگاه خاتم و همه مبارزانی که برای اعتلای اسلام فعالیت می‌کنند دست از مبارزه بردارند . وی گفت : مبارزان ما اعم از داخلی، خارجی و منطقه‌ای و مبارزان در زنجیره مقاومت به علت تحریمها دست از مقاومتشان برنمی‌دارند . ولایتی افزود: برای نمونه حزب‌الله لبنان را تحریم کردند اما حزب‌الله دست از مبارزه‌اش برنمی‌دارد یا بزرگان ما دراین سلسله مقاومت به علت مقاومتشان تحریم شدند اما آنان از مقاومت دست برنمی‌دارند . وی گفت : اگر قرار باشد به علت مقاومت تحریم شوند و آنان نیز به علت تحریم دست از مقاومت بردارند که هرروز دایره این تحریمها تنگ‌تر می‌شود بنابراین تحریمها ادامه دارد و مقاومت نیز افزایش می‌یابد .

ولایتی همچنین همکاری با اف ای تی اف (سازمان بین‌المللی مقابله با پول‌شویی) را به صلاح کشور ندانست و افزود: خودیها نباید از نقشه‌های دشمنان تبعیت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مقاومت ادامه یابد دشمنان می‌فهمند که تحریمها بی‌فایده است و سرانجام آن‌که پیروز می‌شود مقاومت‌کنندگان هستند. ولایتی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اجرای تعهدات گروه مالی مبارزه با پول‌شویی در کشورمان به صلاح است تصریح کرد : معلوم است که اجرای این تعهدات به صلاح کشور نیست و آن‌کسی برنده است که بتواند مقاومت را ادامه دهد و مقاومت‌کنندگان برنده می‌شوند.

وی هشدار داد : اگر کسی در مقابل این نوع تحریمها ایستادگی نکند و ضعف نشان دهد طرف مقابل برنده می‌شود . ولایتی در پاسخ به پرسش دیگری درباره ارتباط این تعهدات مالی با برجام گفت : جوهر انقلاب اسلامی مقاومت است و مادام که مقاومت ادامه دارد پیروزی جمهوری اسلامی ایران نیز استمرار دارد .

وی تصریح کرد : هرگاه از مقاومت خسته شویم پیروزی هم متوقف می‌شود گرچه تجربه نشان داده است مردم ایران و متحدان کشورمان در مجموعه مقاومت اعم از عراق ، سوریه ، لبنان، فلسطین ، یمن و همه‌کسانی که از ایران تبعیت می‌کنند از مقاومت خسته نمی‌شوند.

برگزاری 5 جلسه ستاد نظارت بر اجرای برجام

عضو ستاد نظارت بر برجام گفت: تاکنون 5 جلسه این ستاد برگزارشده است و مسلماً جلسات آن بدون تأخیر و تعلل برگزار خواهد شد. ولایتی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره زمان برگزاری جلسه ستاد نظارت بر برجام برای بررسی بدعهدیهای امریکا افزود: وظیفه این ستاد این است که طبق آنچه رهبر معظم انقلاب مشخص کرده‌اند، بر اجرای برجام نظارت کنیم. وی تأکید کرد: این ستاد موظف است دراین چارچوب طرف مقابل را به اجرای تعهداتش ملزم کند. ولایتی گفت: برای اینکه زمینه پیگیریهای لازم را دراین‌باره فراهم کنیم تاکنون 5 جلسه ستاد نظارت بر برجام برگزارشده است و به برپایی جلسات این ستاد ادامه می‌دهیم.

مردم یمن در عین محاصره، عربستان را شکست دادند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم یمن در عین محاصره توانسته‌اند عربستان سعودی را شکست دهند.

ولایتی پس از دیدار و مذاکره با معاون بان کی مون در امور بشردوستانه در جمع خبرنگاران افزود: مردم یمن نشان دادند که بر عربستان سعودی پیروز شدند و اگر موشکی با برد 800 کیلومتر شلیک کردند نشان می‌دهد به نقاط جدیدی دست‌یافته‌اند که توانسته‌اند عربستان را در عین محاصره شکست بدهند.وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد مذاکراتشان با معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه بر درخواست این سازمان از کشورمان در کمک به رفع مردم محاصره‌شده در برخی کشورهای منطقه خبر داد.ولایتی گفت: تعداد افراد بی‌گناه و دچار مصیبت اعم از جنگ‌زدگان و آوارگان ناشی از بلایای طبیعی در دهه‌های اخیر به چهار برابر یعنی بیش از 60 میلیون نفر افزایش‌یافته است.

وی افزود: به‌ویژه تعداد این افراد در منطقه غرب آسیا اعم از سوریه، عراق، یمن و افغانستان افزایش‌یافته است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به نفوذی که کشورمان دراین مناطق دارد سازمان ملل متحد در تبادل‌نظر با ما تقاضای کمک کرده است تا اگر بتوانیم با همکاری سازمان ملل متحد برای کمک به مردم محاصره‌شده در منطقه اقدام کنیم. ولایتی تأکید کرد: اکنون مردم بی‌گناه در مناطقی مانند حلب اطراف دمشق، تعز و دیگر مناطق در محاصره هستند که باید از محاصره نجات یابند و آسیب کمتری ببینند.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *