باید این باور ایجاد شود که مشکلات را خودمان حل کنیم

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۴ آبان ۱۳۹۵


باید این باور ایجاد شود که مشکلات را خودمان حل کنیم

آیتالله موحدی کرمانی در خطبههای نماز جمعه تهران:

باید این باور ایجاد شود که مشکلات را خودمان حل کنیم

 %d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d9%88%d8%af-%da%a9%d9%87-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d8%a72

آیتالله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به روایاتی از واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع)، گفت: واقعه عاشورا یک سکه دوروست، در روز عاشورا شاهد ذلت دشمنان اهلبیت و امام حسین(ع) هستیم. مردمی که غافل بودند و دستشان به خون امام رنگین شد، دچار غفلت شدند و حب دنیا داشتند؛ همینها بصیرت و آگاهی پیدا و اعتراف کردند که اینیک روی دیگر سکه و نجات از جهل است. جاهلان دیروز، امروز از جهلشان بیرون آمدهاند.

وی افزود: آنهایی که گول دنیا را خوردند، متنبه شدند، اگر امام را یاری نکردند، بیدار شدند و صف توابین را تشکیل دادند و با قتله امام حسین(ع) جنگیدند که قیام مختار نیز قصه مفصلی دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اگر فردی می‌خواهد در زندگی سعادتمند شود، یک تابلو در مقابلش قرار دهد و تمام برنامه‌هایش بر مبنای تدبیر الهی باشد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به رشد علمی در کشور، افزود: به رشد علمی باید توجه شود، تقویت باورها به‌خصوص درباره نفوذ آمریکا باید تقویت شود، باید این باور ایجاد شود که مشکلات را خودمان حل کنیم، نباید این باور وجود داشته باشد که آمریکا را برای حل مشکلات داشته باشیم. به خود و این جمله «ما می‌توانیم» باور داشته باشیم، مشکلات جامعه را بررسی و تحلیل و آنها را حل کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش، آمریکا را دشمن شماره یک مردم ایران و مسلمان قلمداد کرد و گفت: دشمنی با آمریکا باید در مراحل مختلف زندگی جوانان و نوجوانان تثبیت شود و آنها آن را باور کنند، باید جایگاه سیاست در دین روشن شود و افراد متحجر بد فکر نکنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی، اضافه کرد: مسؤولین باید در قبال جریانات مثبت و یا منفی که در کشور وجود دارد، بیدار باشند و این جریانات را بشناسند و از جریانات مثبت حمایت و با جریانات منفی مبارزه کنند، اینها باید در حکومت مورد تحلیل قرار گیرد، چالشها و بحرانها را باید شناخت و به مردم تعلیم داد. وی ادامه داد: باید باور کنیم که «ما می‌توانیم»، نگوییم، نمی‌شود، مسؤولین نگویند که نمی‌شود، همه این مشکلات حل‌شدنی است؛ ما می‌توانیم از طریق منفور کردن آمریکا در دنیا مقابل آن بایستیم و قدرت آن را در هم بشکنیم. دبیر کل جامعه روحانیت مبارزه با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: دو نامزد آمریکایی خوشبختانه خیلی بهتر از ما جنایات این کشور را مطرح می‌کنند، اگر بتوانیم جنایات آمریکا را خوب در دنیا روشن کنیم، کشورهای مرتجع منطقه می‌فهمند که از آمریکا چیزی نصیبشان نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز در سخنانی به تشریح دلایل عقلانی مبارزه با آمریکا اشاره کرد و گفت: دشمنی با آمریکا وجهه دینی و عقلانی دارد. آیت‌الله موحدی کرمانی اضافه کرد: دشمنی با آمریکا؛ دشمنی با عنصری است که به ضوابط انسانی پایبند نیست، قرارداد را امضا می‌کند و زیر پا می‌گذارد، امکان دارد بر اساس مصالح عالیه خودمان با کفار قرارداد داشته باشیم، اما با آمریکا، نه، آمریکا به ضوابط انسانی هم پایبند نیست. وی در پایان خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که آمریکا برنگردد. مردم جنایات آمریکا را فراموش نمی‌کنند، آمریکا یک‌لحظه دست از حمایت از اسرائیل، دشمن شماره یک اسلام برنداشته است.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *