باید امنیت و ثبات را در منطقه تثبیت کنیم/ در قبال امنیت مسؤولیم

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۹ آبان ۱۳۹۵


باید امنیت و ثبات را در منطقه تثبیت کنیم/ در قبال امنیت مسؤولیم

سید حسن نصرالله:

باید امنیت و ثبات را در منطقه تثبیت کنیم/ در قبال امنیت مسؤولیم

%d9%85%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a3%d9%84%d9%87-%d8%aa%d9%84%d8%b9%d9%81%d8%b1-%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d9%82-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%852

دبیر کل حزب‌الله تأکید کرد که ما توانستیم کشور را از حوادث پیرامونمان حفظ کنیم و باید امنیت و ثبات را در منطقه خود تثبیت کنیم.

 به نقل از العهد، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی به بیان آخرین تحولات سیاسی در این کشور و موضع حزب‌الله در قبال آنها پرداخت.

بر اساس این گزارش، سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی خود اظهار داشت: امیدواریم که دیدار و مسؤولیت‌پذیری ما با دوران و دولت جدیدی در کشور هم‌زمان شود. پیش‌ازاین دیدار با «نبیه بری» رئیس جنبش أمل و دیگر برادران این جنبش تماسی داشتیم و آنها را در جریان این دیدار قراردادیم.

وی در ادامه تأکید کرد: ما توانستیم کشور را از حوادث پیرامونمان حفظ کنیم و باید امنیت و ثبات را در منطقه خود تثبیت کنیم. امنیت موضوع بسیار مهمی است و برای زندگی مردم، توسعه، ایجاد فرصتهای اشتغال و گردشگری، باید امنیت داخلی خود را تثبیت کنیم. دبیر کل حزب‌الله بیان داشت: ما همچنین در قبال امنیت منطقه و جایگاه آن نیز مسؤول هستیم. سید حسن نصرالله تأکید کرد: ما از منطقه‌ای سخن می‌گوییم که مردمانش به جود، کرم، شهامت و جان‌فشانی در هر مقطعی شهره هستند. بخشی از مسؤولیتها بر گردن دولت و بخشی نیز بر عهده مردم است و درصورتی‌که فردی از خود رفع مسؤولیت کند، اشتباه کرده است. باید برای بهبود وضعیت امنیتی با یکدیگر همکاری کنیم و هر کس در موقعیتی که قرار دارد، در این راستا اقدام کند. وی در ادامه تصریح کرد: نباید از قاتل و دزد حمایت شود؛ حتی خانواده، دوستان و هم‌حزبیها نیز نباید از قاتل و یا دزد حمایت کنند. خود قاتل باید به‌تنهایی مسؤولیت جنایتش را بر عهده گیرد و خانواده‌اش نباید درگیر شوند. همچنین باید بر اساس قانون، حق را از قاتل استیفا کرد.

دبیر کل حزب‌الله بیان داشت: ما از شما درخواست می‌کنیم که به عهدنامه سال 1970 متعلق به امام موسی صدر و سوگندتان با ایشان پایبند باشید؛ زیرا میان اهالی بعلبک الهرمل و امام موسی صدر سوگندی وجود دارد که باید طبق آن عمل شود. و

ی در ادامه عنوان کرد: ما با «نبیه بری» و دیگر برادران در جنبش أمل توافق کردیم و از شما نیز می‌خواهیم که در تحویل مجرم ازجمله دزد، قاتل و یا متجاوز به دولت با ما همکاری کنید. زمانی که فرد متجاوز به دولت تحویل داده شود، علاوه بر آسودگی خانواده قربانیان، از ایجاد فتنه نیز جلوگیری می‌شود. پیش از کشته و زخمی شدن افراد باید این مشکل را حل کرد و امکان حل آن نیز وجود دارد.

سید حسن نصرالله افزود: دولت نیز باید مسؤولیت خود را در این خصوص بر عهده گیرد و شما نیز باید در این زمینه با ما همکاری کنید. علاوه بر سوگندی که با امام موسی صدر خورده‌اید، باید قاتل را تحویل داد و در حل بحرانهای بر زمین‌مانده شتاب کنیم. همچنین دولت باید مسؤولیت خود را بر عهده گیرد.

وی تصریح کرد: باوجوداینکه برخی دزدی می‌کنند، تجاوز می‌کنند، آدم می‌کشند اما دولت به آنها کاری ندارد. ما تأکید می‌کنیم که دولت باید در این خصوص دست‌به‌کار شود و علاوه بر بازداشت این افراد، آنها را در دادگاهی عادلانه محاکمه کند. مردم نیز باید در این خصوص فشار آورند.

دبیر کل حزب‌الله تأکید کرد: برخی از مردم از ما درخواست می‌کنند که در حوزه امنیت ورود کنیم؛ هرچند که ما توان این کار راداریم اما مداخله ما اشتباه است و پیامدهای خطرناکی دارد. همچنین مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین مردم باید این شرایط را درک کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه امنیت اجتماعی جایگزینی برای دولت نداریم. ما علیه اشغالگران می‌جنگیم و باوجوداینکه توان مداخله در امنیت راداریم اما مسؤولیت امنیت در داخل کشور بر عهده دولت است که باید این مسؤولیت را بر عهده گیرد.

سید حسن نصرالله بیان داشت: پیش از سخن گفتن درباره عفو عمومی باید موانع این کار رفع شود و برای حل مشکلات فعالیت شود. همچنین مشکل اراضی نیز باید حل شود. حضور دولت در البقاع نباید به زمینه‌های امنیتی و قضائی محدود شود بلکه دولت باید علاوه بر این، به توسعه و ساختن این منطقه و همچنین معیشت و رنجهای مردم نیز توجه کند. وی تأکید کرد: من از شما درخواست کمک دارم؛ تیراندازی هوایی در طول مراسمها نیز موجب ایجاد مشکلات بزرگی می‌شود. در جریان مراسم تشییع پیکر شهدا در برخی شهرها و روستاها تیراندازی هوایی نمی‌شود که ارج می‌نهیم اما متأسفانه برخی مناطق همچنان این کار را انجام می‌دهند. برای رفع مشکل تیراندازی هوایی باید تلاشهای فرهنگی و علمی صورت گیرد.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *