باید مراقب مکر انگلیسی باشیم

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۵


باید مراقب مکر انگلیسی باشیم

باید مراقب مکر انگلیسی باشیم

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان اینکه باید مراقب دست دوستی روباه پیر باشیم، گفت: این روزها که صحبت از برقراری ارتباط در حد سفیر با انگلیس مطرح است، توصیه می‌کنیم پس از دست دادن با انگلیسیها انگشتان خود را بشماریم.

پس‌ازآنکه نقش مخرب سفارت انگلیس در فتنه 88 مشخص شد، تعطیلی این سفارت مورد تائید مقامات کشور قرار گرفت؛ اما علاوه بر قضایای 88 نمونه‌های متعددی از دخالت سفارت انگلیس در امور ایران وجود دارد. آن‌چنان‌که از شواهد تاریخی برمی‌آید، همواره سفارت انگلیس ابتدا خود را طرفدار مردم ایران معرفی کرده و با فریب افراد بی‌بصیرت دستیابی به اهداف استعمارگرانه خود را دنبال ‌کرده است. پس از بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در تهران که با حضور «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه وقت این کشور در سال 94 صورت گرفت، این روزها صحبت از افزایش سطح روابط با لندن در حد سفیر مطرح است.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «حمایت» در واکنش به‌احتمال استقرار سفیر لندن در تهران، اظهار داشت: انگلستان یک دولت خبیث است که سوابق روابط این کشور با ایران چیزی به‌جز دخالت و غارت و خیانت در حق ایران را در کارنامه‌‎اش نشان نمی‎دهد. وی بابیان اینکه ملت ایران هرگز دخالتها، خیانتها و غارتهای انگلستان در کشورش را فراموش نخواهد کرد، یادآور شد: هیچ‌کس نیست فراموش کند که در فتنه 88 سفارت انگلیس محور فعالیت فتنه‌گران بود و حتی در روزهای تعطیل سفارت انگلیس باز بود تا فتنه‌گران بتوانند دراین محل رفت‌وآمد کرده، خط بگیرند و از حمایتهای انگلستان استفاده کنند.

نقوی حسینی در ادامه بیان داشت: اگر حسن روابطمان با کشورها مطرح نبود، اصلاً نباید اجازه می‎دادیم که انگلستان در ایران سفارتخانه یا حتی دفتری داشته باشد اما سیاست جمهوری اسلامی ایران این نیست که در انزوا باشد یا با کشورها رابطه نداشته باشد. وی با تأکید بر اینکه ایران خواهان توسعه روابط سیاسی با جهان است، تصریح کرد: درعین‌حال انگلستان باید مواضعش را (نسبت به جمهوری اسلامی ایران) اصلاح کند اما تاکنون چنین نکرده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس رفتار انگلستان در قبال ایران را بدون تغییر خواند و افزود: ما همچنان خصومت را در رفتار انگلیسی‎ها نسبت به ملت و کشور خود شاهدیم. وقتی انگلیسیها پا به میدان می‌گذارند قطعاً باید منتظر فتنه باشیم چراکه آنها برای فتنه پا به میدان می‌گذارند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به برخی گمانه‌زنیها در خصوص افزایش سطح روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس در حد سفیر هم اشاره کرد و گفت: ما هیچ اعتمادی به دولت خبیث انگلیس نداریم و تجربه تاریخی نیز این موضوع را اثبات کرده است. باید مراقب خباثت و مکر روباه پیر باشیم و حتی توصیه می‌کنیم پس از دست دادن با انگلیسیها انگشتان خود را بشماریم.

منبع: روزنامه حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *