باید در برابر هجمه‌ها با کار کارشناسانه و دقیق به وظیفه خود عمل کنیم

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۶ آذر ۱۳۹۵


باید در برابر هجمه‌ها با کار کارشناسانه و دقیق به وظیفه خود عمل کنیم

قاضی سراج:

باید در برابر هجمه‌ها با کار کارشناسانه و دقیق به وظیفه خود عمل کنیم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کار سازمان بازرسی کل کشور، کار دشوار و سختی است، بنابراین چون این وظیفه سخت را پذیرفتیم باید در برابر هجمه‌ها باکار کارشناسانه و دقیق به وظیفه خود عمل کنیم.

به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، قاضی ناصر سراج در مراسم معارفه بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی و امور فرهنگی و رسانه‌های سازمان بازرسی بابیان اینکه همکاران سازمان بسیار مظلوم واقع‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی اوقات ممکن است در محیط بازرسی عمداً خوب برخورد نکنند، باید سعه‌صدر ما بالا باشد و با کار و عمل کارشناسانه، طوری رفتار کنیم که افرادی که بدبرخورد می‌کنند، خودشان شرمنده شده و بعد از پایان کار عذرخواهی کنند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: روزانه تماسهایی از محیطهای مختلف بازرسی دارم که گلایه دارند چرا سازمان از ما سؤال کرده است. این در حالی است که وظیفه سازمان بازرسی سؤال کردن است و اگر نخواهیم سؤال کنیم لزومی ندارد در محیط بازرسی حاضر شویم. برخیها هم از نوع سؤال گلایه دارند که مثلاً چرا چنین سؤالی از ما شده است؛ بنابراین باید تأکید کنم که کار سازمان بازرسی کل کشور، سؤال و بازرسی است. باید بتوانیم باکاری که انجام می‌دهیم امور را سروسامان دهیم. شاید با این عِدّه و عُدّه نتوانیم امور را صد درصد سامان دهیم، ولی اگر کارها کیفی باشد اثر خود را می‌گذارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سفر اخیر خود به تایلند برای شرکت در یازدهمین اجلاس جهانی آمبودزمان بین‌المللی گفت: فعالیت سازمان بازرسی در امور بین‌الملل طی سه سال اخیر چندین برابر سالهای قبل بوده و این فعالیتها در راستای عضویت سازمان در انجمن آمبودزمان آسیایی و موسسه آمبودزمان بین‌المللی و نهادهای دیگری است که عضویت سازمان در آنها بنا بر مصوبه مجلس شورای اسلامی است. وی با اشاره به جایگاه سازمان بازرسی در سازمانهای آمبودزمانی، گفت: بحمدالله با تلاشهای صورت گرفته قدمهای بسیار خوبی دراین عرصه برداشته‌شده است. امروز در قاره آسیا سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای اصلی و عضو هیأت مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی است که نقش خزانه‌دار کل انجمن را هم بارأی بالای اعضا از سال 2015 عهده‌دار است. در سه سال اخیر با 8 کشور اروپایی، آفریقایی و آسیایی، یعنی دانمارک، ترکیه، نامیبیا، ژاپن، چین، ارمنستان، پاکستان و عراق یادداشت تفاهم همکاری مشترک در حوزه‏‌های نظارت و بازرسی و مبارزه با فساد و فعالیت‏های آمبودزمانی منعقد کرده‏‌ایم و در راستای اجرای این تفاهم‏نامه‏‌ها تاکنون بیش از 6 سمینار آموزشی مشترک برای همکاران محترم سازمان برگزار نموده‏‌ایم و برنامه‌ریزی برای اجرای سمینارهایی ازاین‌دست در دستور کار اداره بین‏‌الملل قرار دارد.

سراج افزود: در برخی از این کنفرانس‏ها و مجامع بین‏‌المللی جمعیتی بالغ‌بر 1000 نفر از مسؤولان، مدیران و محققان حوزه‌های مبارزه با فساد و نظارت و بازرسی و آمبودزمانها حضور پیدا می‏‌کنند و در اغلب این اجلاسها هیأت اعزامی سازمان وقتی برای ارائه مطلب در قالب سخنرانی در اختیار دارد. دراین سخنرانیها سعی براین است که آخرین مواضع و تلاشهای کشورمان در حوزه مبارزه با فساد به گوش جهانیان برسد و زمینه‌های همکاری بسیاری از همین طریق بین سازمان و نهادهای همتا در دیگر کشورها ایجادشده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور سپس با اشاره به تلاش سازمان برای ایجاد اجماع جهانی علیه سوءاستفاده از مقوله اعطای تابعیت مضاعف و پناه دادن مجرمان و متهمان فساد مالی در بعضی از کشورهای غربی به سخنرانی خود در اجلاس سنت پترزبورگ روسیه و اجلاس تیانجین چین اشاره کرد و افزود این ایده جمهوری اسلامی ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفت و مسؤولان برخی از کشورهای حاضر دراین دو اجلاس آمادگی خود را برای همکاری با کشورمان در حوزه مذکور اعلام کردند. وی سپس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ظرفیت بالای مقام آمبودزمان در نظام حقوقی بین‏‌المللی افزود: من به‌‏عنوان آمبودزمان جمهوری اسلامی ایران همواره در مأموریتهای خود سعی کرده‏‌ام از نهایت اختیارات آمبودزمانی برای حل مشکلات اتباع کشورمان در کشورهای خارجی استفاده کنم و خداوند را شاکرم که تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی دراین حوزه برای کشورمان ایجادشده است. شاید برای همکاران عزیز جالب باشد که در سفر به روسیه به اختلاف قضایی بین دو کشور برخوردیم که به پرونده بندر سالونیکا معروف بود و برای تجار ما دراین بندر مشکلات و مصائبی ایجادشده بود، به‌طوری‌که علی‌رغم مذاکرات برخی از مسؤولان کشورمان با مقامات فدراسیون روسیه، بنا به دلایلی حل این اختلاف مشمول مرور زمان شده بود، اما به‌واسطه حضور بنده به‌عنوان رئیس بازرسی کل کشور در روسیه این پرونده بدون اقدام قضایی و با مقوله میانجی‏گری مختومه شد. سراج ادامه داد: یا به‌عنوان نمونه دیگر بحث زندانیان کشورمان در ارمنستان در سفر بنده به این کشور یکی از محورهای مذاکراتم با مقامات ارمنی ازجمله نخست‌وزیر و وزیر دادگستری این کشور بود که به فاصله کوتاهی از سفرم این مسأله مرتفع شد و هشت تن از اتباع زندانی و بلاتکلیف کشورمان در ارمنستان به کشورمان منتقل شدند. یکی دیگر اقدامات غرورآفرین سازمان در عرصه بین‏‌المللی تأسیس مرکز آکادمی آمبودزمان آسیایی است که زمینه تبدیل کشورمان به قطب آموزشی ضد فساد، نظارت و بازرسی و فعالیتهای آمبودزمانی در منطقه را هموار می‏‌کند. وی در خاتمه این بخش از سخنان خود ارتقاء سطح تخصصی و توانمندی بازرسان سازمان را بسیار بااهمیت قلمداد کرده و برای استفاده از ظرفیتهای بین‌المللی و تجارب سایر کشورهای پیشرو در امر نظارت، بازرسی و مبارزه با فساد به برنامه‌های آتی سازمان دراین حوزه اشاره کرد.

دراین مراسم محمدباقری به‌عنوان سرپرست بازرسی امور آموزشی و پژوهشی و افشین سهراب خان به‌عنوان سرپرست بازرسی امور فرهنگی و رسانه‌های سازمان بازرسی کل کشور معرفی شدند.

منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *