باورهای غلط درباره تست اعتیاد

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵


باورهای غلط درباره تست اعتیاد

باورهای غلط درباره تست اعتیاد

 

 

یک تکنسین آزمایشگاهی میگوید: بعضی بهغلط فکر میکنند با خوردن یک هفته آبلیمو میتوانند اعتیاد خود را پنهان کنند.

اکرم احمدی با اشاره به این‌که چند سالی را در آزمایشگاه تشخیص اعتیاد فعال بوده است، گفت: این آزمایشها مخصوص ازدواج، استخدام، راننده‌های ماشینهای سنگین و… است؛ اما متأسفانه بعضی فکر می‌کنند با خوردن بعضی مواد خوراکی مانند آب‌لیمو می‌توانند اعتیاد خود را پنهان کنند. درصورتی‌که این‌گونه نیست و این آزمایشها با دقت و وسواس خاصی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند با گفتن این‌که دارو مصرف کرده‌اند، اعتیادشان را پنهان کنند، افزود: باورهای غلط بسیاری در مورد آزمایشهای اعتیاد وجود دارد. به‌عنوان مثال این‌که وقتی مشخص می‌شود برخی اعتیاد دارند، می‌گویند که دارو مصرف کرده‌اند.

این در حالی است که آزمایشهای ما کامل است. با مشخص شدن اعتیاد یک نفر، آزمایش تفکیک دارویی انجام می‌شود. اگر فرد دارویی مصرف کرده باشد مشخص می‌شود و اگر موادمخدر مصرف کند هم معلوم می‌شود و چیزی که شاید برای خیلی از مدعیان جالب باشد این است که نوع دارو یا موادمخدری که مصرف‌شده هم در این آزمایشها مشخص می‌شود.

احمدی با اشاره به رویکرد اجتماع مبارزه با موادمخدر تأکید کرد: به نظر می‌رسد اطلاعات و آگاهی مردم در مورد موادمخدر بسیار پایین است و این رویکرد می‌تواند این خلأ را پر کند. بودند دخترانی که با مثبت شدن آزمایش نامزدشان، گفتند که در زندگی درستش می‌کنم یا این‌که می‌گویند ترکش می‌دهم.

اما وقتی از آنها سؤال می‌کنیم چطوری؟ می‌گویند حالا بگذار زندگی‌ مشترکمان شروع بشود بعد فکرش را می‌کنم. همان‌جا از آنها خواهش می‌کنیم که به مشاورانی که در خصوص اعتیاد فعال هستند مراجعه کنند. همان‌طور که بسیاری از ماهیت موادمخدر، تأثیر و تخریب جسمی و روانی آن خبر ندارند و به سمت آن کشیده می‌شوند، خیلیها هم نمی‌دانند چطور با این مقوله برخورد کنند.

وی ادامه داد: البته برنامه‌هایی که دو سه سالی است از تلویزیون پخش می‌شود خیلی خوب است اما مشکلش این است که ساعت خوبی پخش نمی‌شود و خیلیها نمی‌توانند آن را ببینند. رادیو هم گاهی صبحها برنامه‌های خوبی در مورد موادمخدر پخش می‌کند و بحثهای خوبی می‌شود اما این کم است. رسانه‌ها باید بیش‌تر در این حوزه وارد شوند زیرا واقعاً جوانان و نوجوانان نمی‌دانند موادمخدر چیست و چطور باید با آن برخورد کنند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *