بازداشت وزیر سابق اندونزی به اتهام دریافت رشوه

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۹ بهمن ۱۳۹۵


بازداشت وزیر سابق اندونزی به اتهام دریافت رشوه

بازداشت وزیر سابق اندونزی به اتهام دریافت رشوه

 

655646032

یک وزیر سابق و قاضی دادگاه عالی قانون اساسی اندونزی توسط کمیسیون مبارزه با اختلاس به اتهام فساد مالی و رشوهخواری دستگیر شد.

رسانه‌های محلی اندونزی روز جمعه اعلام کردند “پاتریالیس اکبر” وزیر سابق حقوق بشر و عدالت اندونزی در سالهای 2009 تا 2011 در دولت “سوسیلو بامبانگ یودهویون” روز چهارشنبه در یک هتل در غرب جاکارتا دستگیر شد.

“آگوس راهاردجو” رئیس نیروی کار اندونزی، گفت که نیروهای مبارزه با فساد مالی و اختلاس این کشور چند نفر دیگر را که با پرونده این وزیر سابق ارتباط داشته‌اند، دستگیر کردند. به نوشته روز جمعه تارنمای “جاکارتا گلوب”، بازجویی از وزیر سابق حقوق بشر و عدالت اندونزی در جریان است. “عارف هدایت” رئیس دادگاه قانون اساسی اندونزی نیز از “جوکو ویدودو” رئیس‌جمهوری این کشور خواست جایگزین این متهم را که قاضی این دادگاه بوده است، معرفی کند. دادگاه عالی قانون اساسی اندونزی از 9 قاضی شامل سه قاضی معرفی‌شده توسط دولت، سه نفر از مجلس نمایندگان و سه نفر از دیوان عالی کشور تشکیل‌شده است.

گفته می‌شود این وزیر سابق اندونزی و قاضی دادگاه عالی قانون اساسی در یک فقره 20 هزار دلار و در فقره‌ای دیگر 200 هزار دلار رشوه از سه مظنون که بازرگانانی از یک شرکت واردکننده گوشت گاو هستند، دریافت کرده است. “باساریا پانجایتان” معاون بخش مبارزه با فساد مالی و اختلاس در اندونزی، گفت که این چهار مظنون به همراه هفت نفر دیگر در مکانهای مختلف در جاکارتا دستگیر شدند. فساد مالی در بدنه دولت در اندونزی گسترده است و تلاش می‌شود با آن مقابله شود. “ستیا نووانتو” رئیس مجلس اندونزی نیز سال گذشته به اتهام دریافت رشوه و تقاضا برای دریافت سهم 20 درصدی معدن “فریپورت مک موران” از یک شرکت آمریکایی فعال در اندونزی مجبور به استعفا شد.

پیش از آن “جرو واسیک” وزیر انرژی و منابع معدنی دوران ریاست جمهوری “سوسیلو بامبانگ یودهویو” در اندونزی نیز به اتهام فساد مالی به چهار سال زندان محکوم‌شده بود. وی که مدتی وزارت گردشگری را نیز مدیریت می‌کرد، در دادگاه مبارزه با فساد در جاکارتا متهم به حدود 587 هزار دلار فساد مالی و دریافت 734 هزار دلار رشوه در طول مدت مدیریت خود از سال 2008 تا 2014 میلادی شد. پیش از آن “سوریا دارما علی” وزیر سابق امور دینی در دولت رئیس‌جمهوری پیشین اندونزی نیز متهم به سوءاستفاده مالی از منابع دولتی در امور حج شده بود. “اندی مالارانگنگ” وزیر سابق ورزش اندونزی نخستین وزیر دولت “سوسیلو بامبانگ یودهویو” در اندونزی بود که پس از آغاز کار کمیسیون مبارزه با فساد به اتهام فساد مالی مجبور به استعفا شده بود. کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی به‌وضوح به‌عنوان یکی از قوی‌ترین مؤسسات مبارزه با فساد در جهان‌دیده شده است. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *