بازبینی دستورالعمل «بیمه اعتیاد»


دسته: حقوق شهروندی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۵


بازبینی دستورالعمل «بیمه اعتیاد»


بازبینی دستورالعمل «بیمه اعتیاد»

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: دستورالعمل بیمه اعتیاد به پیشنهاد بهزیستی در حال بازبینی است و تاکنون این دستورالعمل برای مراکز دولتی، سرپایی و متادون درمانی تصویب شده بود که با رایزنیهای صورت گرفته، الگوها در حال تغییر است.
محسن روشن پژوه در نشست خبری سازمان بهزیستی کشور که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد در خصوص بیمه اعتیاد گفت:
در طرح قبلی، ۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه اعتیاد قرارگرفته‌اند.
وی در ادامه ضمن بیان آنکه بر اساس دستورالعمل قبلی، الگوی درمان سرپایی با اولویت کودکان و زنان اجرا و بر این اساس ۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه اعتیاد قرار گرفتند، اما در سال جدید این دستورالعمل بازبینی خواهد شد گفت: در نظر داریم با بازنگری این دستورالعمل افرادی که نیازمندی بیشتری دارند و همچنین کم بضاعتها و معتادان تحت پوشش مراکز اقامتی بهزیستی بتوانند از این بیمه برخوردار شوند.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی ادامه داد: پروتکل تداوم بهبود، جامعه‌پذیری و توانمندسازی معتادان بعد از بهبود از مراکز بازپروری تدوین و به صورت پایلوت نیز اجرایی شده است و پس از خروج افرادی که نیاز به سرپناه دارند، به خانه‌های بین‌راهی ارجاع داده می‌شوند.
وی در مورد اعتبار تخصیص‌یافته به مرکز درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان معتاد در سیستان و بلوچستان نیز گفت:
از سه مرجع قرار بود این اعتبار تخصیص داده شود، بهزیستی و ستاد مواد مخدر اعتبار لازم را تخصیص دادند اما شاید از حوزه معاونت رفاه وزارتخانه این کمکها انجام‌نشده باشد.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی نیز در ادامه با تشریح آخرین جزئیات بازنگری قانون جامع معلولان گفت: سعی داریم با رفع ایرادات این قانون، شرایط تصویب هرچه سریعتر آن را فراهم کرده و آماده اجرا کنیم.
حسین نحوی نژاد در ادامه گفت:
قانون باید ضمانت اجرایی کافی داشته باشد بر همین اساس، در بازنگری قانون جامعه معلولان یکی از مواردی که به آن اضافه شد، ضمانت اجرایی بود.
وی افزود: در دو سال گذشته فعالیتهایی در دولت برای گسترش و جمع‌بندی نظرات کارشناسان و تشکلهای غیردولتی انجام گرفت که درنهایت بازنگری به هیات دولت ارسال شد و هیات دولت بندهایی از آن را به صورت مصوبه و مابقی را به صورت لایحه به مجلس ارسال کرد، مجلس نیز با تشکیل کارگروهی مصر بر تصویب آن بود.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود:
ایجاد صندوق فرصتهای شغلی، مناسب‌سازی اماکن و معابر، آموزش رایگان، پرداخت حداقل دستمزد به معلولان شدیدی که کار ندارند و… از جمله نکات مثبت قانون بازنگری است.
وی در پایان گفت: به قانون بازنگری، شورای نگهبان ایراداتی گرفته و مجدداً به مجلس بازگردانده شده است و با رایزنی و صحبتهایی که با نمایندگان مجلس جدید انجام شده، سعی داریم که به سرعت نقاط ضعف برطرف و این قانون برای اجرا آماده شود زیرا با تصویب قانون بسیاری از مشکلات معلولان حل می‌شود.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *