بازبینی دستورالعمل اجرایی مراکز مشاوره توسط ریاست قوه قضائیه

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۵


بازبینی دستورالعمل اجرایی مراکز مشاوره توسط ریاست قوه قضائیه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خبر داد

بازبینی دستورالعمل اجرایی مراکز مشاوره توسط ریاست قوه قضائیه

242457052

«محمدباقر الفت» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به آخرین وضعیت دستورالعمل اجرایی ایجاد مراکز مشاوره، اظهار کرد: این دستورالعمل تدوین و چندین نوبت توسط ریاست قوه قضائیه بازبینی‌شده است.
وی ادامه داد: ایرادات و اشکالاتی که دراین دستورالعمل در نظر کارشناسان عالی‌رتبه قوه قضائیه وجود داشته مرتفع شده است و امیدواریم در آینده‎ای بسیار نزدیک این دستورالعمل به امضای ریاست قوه قضائیه برسد و در اثر آن مراکز مشاوره به‌صورت رسمی و سازمانی تأسیس و راه‏‎اندازی شود.
الفت تصریح کرد: تاکید قانون براین است که کلیه طلاق‎های توافقی بدوا در مراکز مشاوره مطرح شود و زوجینی که متقاضی طلاق هستند تحت ارشادات تخصصی و کارشناسانه مراکز مشاوره قرار گیرند.
محمدباقر الفت پیش‌ازاین درباره ایجاد مراکز مشاوره گفت: مواد ۱۶ و ۱۷ قانون خانواده تاکید دارد که قوه قضائیه، مراکز مشاوره را باهدف حفظ کیان خانواده تشکیل دهد. در آیین‌نامه تهیه‌شده دراین خصوص به دستورالعمل اجرای این مواد اشاره‌شده است، قانون وظایف بسیار وسیعی را برای این مراکز معرفی کرده است.
وی تصریح کرد: این خصوص آیین‌نامه‌ای توسط وزیر دادگستری تهیه‌شده و به تأیید رئیس قوه قضائیه رسیده است. دراین آیین‌نامه به دستورالعمل اجرایی ماده 17 اشاره‌شده و تکلیف تهیه دستورالعمل را برای مرکز مشاوران قوه قضائیه بیان کرده است. ازآنجایی‌که مباحث اجتماعی موضوع و دستور کار معاونت اجتماعی است و طلاق هم بخشی از این آسیبها و مباحث اجتماعی است تفاهم‌نامه‌ای با مراکز مشاوران قوه قضائیه در سال 94 منعقدشده است که در صورت اجرا می‌توان به اهداف خود در کاهش آسیبهای اجتماعی رسید. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *