ایران و جمهوری چک بر گسترش همکاریها در حوزه انرژی تاکید کردند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۷ آبان ۱۳۹۵


ایران و جمهوری چک بر گسترش همکاریها در حوزه انرژی تاکید کردند

ایران و جمهوری چک بر گسترش همکاریها در حوزه انرژی تاکید کردند

اولین نشست کارگروه انرژی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک به ریاست هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیروی کشورمان و کواچوفسکا معاون وزارت صنعت و انرژی و تجارت چک در پراگ برگزار شد و شرکتکنندگان بر گسترش همکاریها درزمینه انرژی تاکید کردند.

%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1%db%8c-%da%86%da%a9-%d8%a8%d8%b1-%da%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b4-%d9%87%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%87%d8%a7

دراین نشست طرفین ضمن بررسی زمینه‌های همکاری دو کشور در حوزه‌های انرژی و آب برای همکاری در بخشهای مختلف ازجمله ساخت و نوسازی نیروگاهها، توسعه انرژیهای تجدید پذیر، ساخت نیروگاههای کوچک آبی و نیز مدیریت آب و فاضلاب شهری توافق کردند.

در ادامه هیأت ایرانی با یان ملادک وزیر صنعت و انرژی جمهوری چک ملاقات کرد.

ملادک با اشاره به علاقه‌مندی شرکتهای کشورش برای کار با شرکای ایرانی به‌ویژه در حوزه انرژی بر حمایت این وزارتخانه از همکاری با ایران حمایت کرد.

فلاحتیان همچنین طی جلساتی جداگانه با صاحبان شرکتهای فعال جمهوری چک در حوزه انرژی و آب، ظرفیتهای کشورمان برای همکاری دوجانبه در حوزه‌های مذکور را تشریح و با اشاره به برنامه کشور برای افزایش سالانه 5 هزار مگا وات به ظرفیت نیروگاهی کشور، ابراز امیدواری کرد که شرکتهای جمهوری چک از این فرصت استفاده کنند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *