ایران قطعنامه 2216 در خصوص یمن را نقض کرده است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۵


ایران قطعنامه 2216 در خصوص یمن را نقض کرده است

عربستان سعودی با ارائه نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شد!

ایران قطعنامه 2216 در خصوص یمن را نقض کرده است

درحالی‌که عربستان از بیش از یک سال و نیم گذشته حملات مستمر و همه‌جانبه‌ای را علیه مردم یمن آغاز کرده، اکنون با ارائه نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شد که ایران قطعنامه 2216 یمن را نقض کرده است.
خبرگزاری رسمی عربستان (واس) تأکید کرد: «عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده دایم عربستان در سازمان ملل، این نامه را عصر دیروز به رئیس شورای امنیت داد.
بر اساس گزارش «العالم»، عربستان دراین نامه مدعی شده است که ایران سلاح و مهمات در اختیار یمنیها قرار می‌دهد.عربستان همچنین از شورای امنیت خواسته است ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به خاطر ادامه حملات به عربستان، بازخواست کند.
سازمان ملل متحد چندی پیش نام ائتلاف عربستان را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در جنگها و درگیریها قرارداد و اعلام کرد که 60 درصد کودکان یمنی در حملات این ائتلاف کشته‌شده‌اند، اما مدت کوتاهی پس‌ازآن، عربستان به سازمان ملل فشار آورد که اگر نام این ائتلاف را از فهرست خارج نکند، کمکهای مالی به این سازمان را متوقف خواهد کرد و همین فشارها باعث شد تا دبیر کل سازمان ملل نام این ائتلاف را از فهرست خارج و سپس در کنفرانس مطبوعاتی به این فشارها اذعان کند.
منبع: روزنامه خراسان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *