ایجاد کمیته هدفمندسازی پایان‌نامه‌های
 علوم انسانی در دانشگاهها


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵


ایجاد کمیته هدفمندسازی پایان‌نامه‌های
 علوم انسانی در دانشگاهها


ایجاد کمیته هدفمندسازی پایان‌نامه‌های
 علوم انسانی در دانشگاهها

عضو شورای توسعه پژوهش علوم انسانی گفت: در حال تدوین آیین‌نامه‌ای در این شورا هستیم که بر اساس آن قرار است کمیته‌های هدفمندسازی پایان‌نامه‌های علوم انسانی در دانشگاهها راه‌اندازی شود.
محسن شریفی گفت: آیین‌نامه مربوط به هدفمندسازی پایان‌نامه‌های علوم انسانی در حال تدوین است و در شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی تصویب خواهد شد.
وی افزود: این آیین‌نامه در شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی مطرح‌شده اما برای بررسیهای بیشتر به کمیته‌های تخصصی شورا ارجاع داده‌
شده است.
عضو شورای توسعه پژوهش علوم انسانی خاطرنشان کرد: هدف از تدوین این آیین‌نامه این است که با راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی در حوزه علوم انسانی اعضای هیأت علمی دانشگاهها به‌صورت هدفمند فعالیت کنند.
شریفی گفت: بر اساس این آیین‌نامه اعضای هیأت علمی باید برنامه‌های ۵ ساله پژوهشی داشته باشند و براین اساس پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشجویان آنها نیز باید مطابق با این برنامه باشد.
وی بابیان اینکه حدود ۶۰ درصد دانشجویان کشور در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند، تأکید کرد: اگر بخشی از این پایان‌نامه‌ها متناسب با نیازهای کشور باشد بنابراین برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات کشور محقق خواهد شد.
منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *