اگر اقدام مستقیم ایران نبود امکان تبدیل‌شدن اوضاع عراق مانند سوریه وجود داشت

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۵


اگر اقدام مستقیم ایران نبود امکان تبدیل‌شدن اوضاع عراق مانند سوریه وجود داشت

اگر اقدام مستقیم ایران نبود امکان تبدیل‌شدن اوضاع عراق مانند سوریه وجود داشت

465791121

سید حسن نصرالله در آستانه ماه محرم طی سخنانی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لبنان گفت: به‌غیراز انتخابات گزینه‌ای دیگر در مقابل ما نیست.
وی با اشاره به مانع‌تراشیهای جریان المستقبل در مسیر برگزاری انتخابات در لبنان اظهار داشت: زمانی که نمایندگان المستقبل تصمیم به حضور در پارلمان و انتخاب «میشل عون» به‌عنوان رئیس‌جمهور گرفتند ما می‌توانیم که با متحدانمان به توافق برسیم.
دبیر کل حزب‌الله با تاکید بر اینکه دولت لبنان نباید سقوط کند اظهار داشت: اعضای دولت باید به کار بازگشته و به گفت‌وگو با یکدیگر بپردازند.
نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه حضور نیروهای مقاومت در سوریه برای دفاع از موجودیت تمامی گروههای لبنانی است تاکید کرد: آنچه تاکنون به‌دست‌آمده بسیار بزرگ بوده است؛ ما خطر را دفع کرده و آن را دور کردیم اما عملیات علیه تکفیریها که موردحمایت سعودی، قطر، ترکیه، آمریکا و فرانسه هستند همچنان ادامه دارد.
دبیر کل حزب‌الله با اشاره به اینکه تروریستها در ماه رمضان به دنبال اجرای عملیات امنیتی در منطق ضاحیه بودند اما دراین امر شکست خوردند افزود: تهدید نظامی گروههای تکفیری به نسبت بسیار زیادی از لبنان دور شده است و تکفیریهای مسلح امروز در منطقه الشرقیه تحت محاصره قرارگرفته‌اند.
سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش درباره سوریه بابیان اینکه اوضاع سوریه خصوصاً پس از تنش میان آمریکا و روسیه و ادامه بی‌اعتمادی میان طرفین ادامه دارد گفت: در سوریه چیزی به‌عنوان معارض مسلح میانه‌رو وجود ندارد خواه نام آن النصره باشد و خواه داعش.
وی تصریح کرد: اگر اقدام مستقیم ایران و فتوای آیت‌الله سیستانی به جهاد نبود امکان تبدیل‌شدن اوضاع عراق مانند سوریه نیز وجود داشت.
نصرالله اضافه کرد: امیدواری زیادی درباره نابودی داعش در عراق وجود دارد اما بااین‌وجود خطر عملیات امنیتی همچنان دراین کشور به‌وقت خود باقی است. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *